جلال قلعه شاخانی شامگاه شنبه در حاشیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استقبال مردم هنردوست و فرهنگی استان به ویژه شهرستان سقز از این جشنواره را چشمگیر خواند و اظهار داشت: علاوه بر اعضای گروه های نمایشی شاهد حضور علاقمندان به تئاتر از نقاط مختلف استان در این دوره از جشنواره بودیم.
وی اضافه کرد: تغییرات زیادی در این دوره از جشنواره نسبت به دوره های گذشته اعمال شد که همین موضوع در افزایش تعداد تماشاگران و حضور پرشور علاقمندان به این هنر بسیار تاثیرگذار بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: غیر رقابتی کردن جشنواره و برگزاری نشست های نقد و بررسی و کارگاه های آموزشی از جمله تغییرات اعمال شده در این دوره جشنواره بود.
قلعه شاخانی یادآور شد: قرار بود 14 گروه در این دوره از جشنواره نمایش های خود را اجرا کنند که از این تعداد یک گروه خارجی از اقلیم کردستان عراق نتوانست حضور پیدا کند به همین دلیل 9 گروه داخلی، سه گروه خارجی و یک گروه در بخش ویژه در مدت چهار روز به اجرای نمایش خود پرداختند.
وی اظهار داشت: 12 گروه نمایشی در آمفی تئاتر و پلاتو مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی شهرستان سقز برنامه خود را اجرا کردند و گروه شهرستان مریوان نمایش خود را با عنوان «کچه سه تلیه که» به کارگردانی فاتح بادپروا در سوله ای در شهر به اجرا درآوردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: با توجه به ظرفیت فضاهای مذکور حدود پنج هزار نفر در مدت چهار روز از نمایش های به اجرا درآمده در این جشنواره دیدن کردند.
نمایش ملائکه کاری از هنرمندان استان آذربایجان غربی نخستین نمایش و «کولبه ره کان» به کارگردانی قطب الدین صادقی از سنندج هم آخرین نمایش به اجرا درآمده در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز بود.
در طول چهار روز برگزاری این جشنواره 9 نمایش داخلی، سه نمایش خارجی و یک نمایش در بخش ویژه این جشنواره به اجرای برنامه خود می پردازند.
این دوره از جشنواره به صورت غیررقابتی برگزار شده و در پایان هم 2 نمایش منتخب برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می شوند.
از دیگر برنامه های جانبی این دوره از جشنواره برپایی نمایشگاه عکسی از دوره اول تا چهاردهم جشنواره تئاتر کردی سقز در مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد اسلامی سقز و برگزاری نشست های نقد و بررسی و کارگاه های آموزشی بود.
9936/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.