علی اکبر محمدپناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی سنندج در قالب چهار فقره پرونده 9 هزار و 125 کیلوگرم انواع چوب جنگلی قاچاق و یک هزار و پنج کیلوگرم انواع زغال کشف و ضبط کرده اند.
وی افزود: در این راستا 38 دستگاه انواع وسیله نقیله حامل چوب و فروارده های فرعی جنگل در این شهرستان توقیف شده که پرونده تمام دستگاه ها، چوب ها و زغال های غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج اضافه کرد: گزارش های مردمی در این خصوص یاور ما در حفاظت و حراست از منابع طبیعی است و امسال 162 فقره گزارش مردمی به این اداره ارسال شده که 120 مورد آن صحت داشته است.
محمدپناه یادآور شد: در سال جاری دو فقره پرونده قضایی به دلیل قطع 93 اصله درخت در مراتع و جنگل های این شهرستان تشکیل شده است.
وی افزود: پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی سنندج در خارج از وقت اداره داری کشیک شبانه روزی بوده که نیروهای آن برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب از تاریخ 20 آبان تاکنون بیش از 90 کامیون حمل چوب بازدید کرده اند.
کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61 درصد سطح استان را شامل می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.