به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود عبدی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برف روبی شهرستان با اشاره به آغاز بارش برف و باران بر لزوم آماده باش دستگاه های خدمات رسان تاکید کرد.
وی گفت: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای در 2 راهدارخانه (سروآباد و گردنه ژالانه) و هفت روستای صعب العبور این شهرستان مستقر خواهند شد.
عبدی اظهار داشت: گردنه ژالانه در منطقه هورامان و مسیر روستاهای دزلی، دگاگا سرومال، هزارخانی انجمنه، بندول، درکی، قلعه جی، نیاباد، گواز، بیساران و پایگلان در بخش مرکزی از نقاط صعب العبور است که در مواقع بارش برف و باران تردد در آن مشکل است و به کندی صورت می گیرد.
معاون عمرانی فرماندار سروآباد یادآور شد: راهداری و حمل و نقل جاده ای همچون سال های گذشته به صورت امانی با 20 دستگاه و به صورت پیمانی با هفت دستگاه آماده خدمت رسانی و برف روبی مسیرهای مهم اصلی و فرعی است.
وی اولویت برف روبی و بازگشایی مسیرها را با راه های اصلی، فرعی محوری و راه های روستایی دانست و تاکید کرد: راهداران به مدت سه ماه در نقاط مشخص شده و صعب العبور مستقر هستند.
عبدی اظهار داشت: ماشین آلات راهداری شامل لودر، گریدر، بولدوزر، بنز نمک پاش، برف خور، تراکتور و سواری است که در راهدارخانه ها و نقاط صعب العبور خدمت رسانی می کنند.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد نیز بر آمادگی کامل راهداران برای خدمت رسانی تاکید کرد و افزود: آمادگی داریم هر جایی که نیاز باشد، اقدام به برف روبی و نمک پاشی کنیم.
دیاری استواری یادآور شد: گردنه تته در مسیر ارتباطی سروآباد به پاوه در استان کرمانشاه هم اکنون بخاطر بارش سنگین برف مسدود است ولی تردد در گردنه ژالانه بدون مشکلی جریان دارد.
وی اضافه کرد: نیروهای راهداری به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی و بازگشایی مسیرهای مهم ارتباطی هستند.
سالانه 600 راهدار استان کردستان در جاده های شهری و روستایی مستقر می شوند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر می شوند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.