به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای کرامت، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی به پایگاه مرزی روستای دری شهرستان مریوان اظهار داشت: اکنون ایران اسلامی نه تنها دارای امنیت پایدار بلکه در منطقه نیز از قدرت بزرگ و تاثیرگذاری زیادی برخوردار است.
وی وجود رهبری را بالاترین نعمت در نظام اسلامی و عامل قدرت کشور در منطقه دانست و افزود: دشمنان از ابتدای انقلاب همواره به دنبال نابودی نظام بودند اما این آنان هستند که به سمت نابودی می روند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه درخت انقلاب در آستانه 40 سالگی تنومند شده است، یادآور شد: به برکت خون شهدای انقلاب، جبهه مقاومت باز و امنیت برای همه جهان از جمله اسلام به ارمغان آورده شد.
آیت الله حسینی شاهرودی ارزش خون شهدا را در راستای آگاه سازی بشریت دانست و تاکید کرد: شهادت تنها راه برای کسب جایگاه ویژه نزد خداوند است و اسلام ارزش و احترام خاصی برای شهادت قایل است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به اینکه این استان حدود 10 هزار شهید، جانباز و مفقود الاثر تقدیم انقلاب کرده است، گفت: شهیدان درس ایثار، کرامت و فداکاری و صبر و استقامت به ما دادند و درخت امنیت را در کشور کاشتند.
ماموستا فایق رستمی یادآور شد: شهدا برای دفاع از آب و خاک کشور لحظه ای درنگ نکردند و با تقدیم جان خود، آسایش را به ایران اسلامی هدیه کردند تا حرکت کشور به سمت پیشرفت و توسعه تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر مبنای دین و شریعت پایه گذاری شده است، تاکید کرد: ایران اسلامی ضمن اینکه هیچگاه به هیچ کشوری حمله نظامی نداشته در دوران جنگ تحمیلی نیز اجازه نداد یک وجب از خاکش به دست دشمن برسد.
در پایان این مراسم از خانواده های شهدای حادثه تروریستی روستای دری شهرستان مریوان با اهدای لوح، تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، سی ام تیر ماه امسال گروهک های ضد انقلاب (پژاک) با حمله به محل نگهداری مهمات پایگاه مرزی روستای دری 11 نفر از نیروهای مستقر در این پایگاه را به شهادت رساندند و هشت نفر را نیز زخمی کردند.
10 نفر از شهدا پاسدار پایور و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه بود، هفت شهید اهل مریوان، یک شهید اهل سنندج و سه شهید نیز اهل شهرستان قروه بودند.
روستای دری یکی از روستاهای مرزی استان کردستان که در 30 کیلومتری غرب مریوان واقع شده است، بیش از 215 خانوار و حدود 950 نفر جمعیت دارد.
استان کردستان تاکنون بیش از پنج هزار و 600 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده که 937 نفر از این شهدا اهل شهرستان مریوان هستند.
شهرستان مرزی مریوان در 130 کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده و استان کردستان دارای 220 کیلومتر مرز با کشور عراق است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.