به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی زارعی روز سه شنبه در چهارمین اجلاس استانی نماز با عنوان شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز در سنندج اظهار داشت: در قرآن کریم بیش از یک هزار سوال مطرح شده و از آنجایی ه پرسش کلید تفکر است، این موضوع نشان از اهمیت اندیشه در دین اسلام دارد.
وی با بیان اینکه شکر منعم اولین گام برای شناخت خداوند است، افزود: شناخت صحیح است که انسان را به یقین می رساند و یقین نیز با تکرار حاصل می شود.
مدرس مرکز تخصصی نماز، تکرار ذکر و عبادت با خدا را منجر به ایجاد حس حضور خداوند در وجود انسان دانست و تاکید کرد: اگر کسی به این حس برسد دیگر دچار گناه و وارد آسیب ها و فساد اجتماعی نخواهد شد.
حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه در امر تربیت رعایت 2 اصل لازم است، یادآور شد: اصل اول تشخیص اولویت بین وسیله و هدف و اصل دوم نیز مقایسه فرجام نیک و بد است به این معنا که اگر هدفگذاری کرده و خدا را درست به جوانان معرفی کنیم آن شخص شناخت لازم را از پروردگار بدست می آورد.
وی یکی از روش های موثر در دعوت به نماز را روش فطری یادآوری نعمت های خدادادی دانست و گفت: اگر چرایی ها را به جوانان درست پاسخ دهیم، جوان خود چگونه زیستن را انتخاب خواهد کرد.
حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه مشکل انسان فراموشی معاد و روز قیامت است، اضافه کرد: انسان بطور فطری می خواهد آزاد باشد اما قطعا آزادی بدون قید و شرط موجب انحراف و آسیب می شود.
سرپرست ستاد اقامه نماز استان کردستان نیز در سخنانی اظهار داشت: این اجلاس به تبعیت از اجلاس کشوری که هر سال با پیام رهبر معظم انقلاب برگزار می شود، برگزار شده و نشان از اهمیت نماز در جامعه دارد.
اکبر عظیمی افزود: ستاد اقامه نماز در تمام دولت ها با هر گرایشی مصوبات خوبی برای دستگاه های اجرایی و ادارات در این حوزه داشته و همچنان به تلاش خود ادامه می دهد.
وی با اشاره به اینکه ترویج اقامه نماز در بین اقشار مختلف مردم هدف اصلی این ستاد است، یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی برای دستگاه ها، چاپ بنر و پوسترهای آموزشی، برگزاری 10 برنامه آموزشی برای معلمان و دانش آموزان از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز کردستان در سال جاری است.
در پایان این اجلاس، از مدیران مدارس، مهدهای کودک و دانش آموزان و مدیران ادارات برتر در حوزه برگزاری نماز با اهدای لوح، تقدیر شد.
چهارمین اجلاس استانی نماز در کردستان با همکاری و حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان در سالن همایش شرکت گاز ناحیه سنندج برگزار شد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.