صفر حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکل کمبود فضای کتابخانه های عمومی اظهار داشت: مطابق استاندارد باید برای هر 100 نفر هشت متر مربع فضا داشته باشیم که اینک با این میزان فاصله زیادی داریم.
وی با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه عمومی بانه ظرفیت 40 نفر را دارد، افزود: کتابخانه نبی اکرم (ص) سال 60 احداث شده ولی در حال تخریب است اما به دلیل کمبود فضا مجبور به استفاده از آن هستیم.
حسین زاده تاکید کرد: کل فضای کتابخانه های عمومی بانه، یک هزار و 480 متر مربع است که با وجود افزایش جمعیت و نیاز به فضای بیشتر از سال 90 تاکنون فضای جدیدی ایجاد نشده است.
وی با اشاره به افزایش چهار هزار جلدی کتاب در کتابخانه های عمومی بانه گفت: در سال گذشته 70 هزار 535 جلد کتاب داشتیم که امسال این تعداد به 74 هزار و 502 جلد کرسید که پنج درصد بیشتر از گذشته است.
حسین زاده یادآور شد: طبق استاندارد به ازای هر نفر باید چهار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی باشد که در بانه برای هر 4 نفر تنها نیم جلد کتاب داریم که در این شاخص هم با استاندارد فاصله زیادی است.
رئیس کتابخانه های عمومی بانه به رشد 14 درصدی اعضای فعال نیز اشاره کرد و گفت: اعضای فعال کتابخانه ها سال گذشته 2 هزار و 253 نفر بود که امسال به 2 هزار 570 نفر رسید.
شهرستان مرزی بانه پنج باب کتابخانه عمومی دارد که 2 کتابخانه در شهر بانه و 3 کتابخانه هم در شهرهای کانی سور، آرمرده و بویین قرار دارند، 23 کتابخانه مشارکتی نیز در روستاها با همت انجمن های مردمی تاسیس شده و سه کوچه کتاب هم با همکاری شهرداری بانه در این شهر به بهره برداری رسیده که کتاب های آن توسط مردم محلات، انجمن های مردمی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های تامین شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.