بهرام چاره خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش دید افقی بخاطر مه گرفتگی در سنندج نیز اکنون به هشت هزار متر رسیده است.
وی افزود: پیش بینی می شود وجود مه در این شهرستان ها تا اواخر روز جاری ادامه دار باشد و علاوه بر آن در گردنه های استان نیز شاهد مه رقیق باشیم.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: در روز گذشته دمای استان روند کاهشی به خود گرفت و با توجه به روند پایداری هوا انتظار می رود تا صبح پنجشنبه این روند ادامه داشته باشد.
چاره خواه یادآور شد: در 24 ساعت گذشته سردترین دمای هوای استان با منفی پنج درجه در زرینه و پس از ان نیز در بابارشانی و بهارستان با منفی سه درجه و بیشترین دما نیز در با 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در کامیاران و سنندج به ثبت رسیده است.
وی در خصوص پیش بینی وضعیت هوا نیز تاکید کرد: پایداری هوا در استان صبح پنجشنبه به پایان می رسد و در روزهای پنجشنبه تا شنبه شاهد بارش های متناوب هستیم که بیشترین سطح فعالیت آن روزهای جمعه و شنبه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، بارندگی های این استان در آمار منتهی به 2 ماه اول سال زراعی جاری (مهر و آبان) به 126 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه میانگین سال گذشته خود حدود 98 درصد و به نسبت میانگین بلند مدت 26 درصد افزایش دارد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.