به گزارش خبرنگار ایرنا، پزشکان با تشخیص مرگ مغزی به بستگان بیمار می گویند کاری از دستشان بر نمی آید و او دچار مرگ مغزی شده است.
مغز که از حرکت باز می ماند، زندگی رنگ دیگری به خود می‌گیرد، جسم یارای حرکت ندارد اما قلب می خواهد به تپیدن ادامه دهد.
این تقدیر برخی انسان ها چنین است که فرشته نجات دیگران باشند، این بار قرعه به نام خانم اکرم زارعی افتاد تا با رفتن خود، احیاگر نفس‌هایی به شماره افتاده شود و آینه‌ قلبش در برابر آینه نفس‌های دیگران قرار گیرد و انعکاس زندگی برای هشت بیمار شود.
در واپسین نفس های خانم اکرم زارعی، خانواده اش دست به کاری بزرگ زدند، باید تصمیم مشکلی بگیرند، آنان موافقت می کنند که اعضای بدن عزیزشان، نجات بخش جان بیماران نیازمند باشد.
اعضای حیاتی این بیمار مرگ مغزی شامل قلب، کلیه ها، کبد و پانکراس برای یاری «نفس کشیدن» بیماران نیازمند اهدا شد.
پیکر این فرشته نجات به قروه منتقل شده تا در زادگاهش آرام بگیرد.
** لحظه ای دشوار برای کاری بزرگ
مدیر شبکه بهداشت و درمان قروه می گوید: در پی حملات آسم، این بیمار دچار افت اکسیژن خون می شود و به منظور اقدامات درمانی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می شود.
امید محمدی افزود: این بیمار با توجه به اقدامات درمانی دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم پزشکی متخصص و کسب رضایت از خانواده اش، پیکرش به بیمارستان دکتر شریعتی تهران برای پیوند اعضا منتقل شد.
وی گفت: اعضای بدن این بانوی مرگ مغزی قروه ای جان هشت بیمار نیازمند پیوند اعضا را از مرگ نجات داد.

** ششمین کردستانی داوطلب اهدا عضو
کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان می گوید: این ششمین کردستانی است که امسال اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا می شود.
شیدا خیراللهی با بیان اینکه صدور کارت اهدای عضو از 2 سال قبل به استان ها واگذار شده است، افزود: در مجموع اعضای بدن 32 بیمار مرگ مغزی کردستانی تاکنون به بمیاران نیازمند اهدا شده است.
وی می گوید: داوطلبان اهدای عضو علاوه بر مراجعه به این واحد می توانند با ثبت نام در سایت اینترنتی اهدای عضو ایرانیان ehda.center ثبت نام کنند.
کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت جمعی از دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی کردستان به عنوان سفیران سلامت برای نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه خبر داد.
خیراللهی تاکید کرد: واحد پیوند اعضا در بیمارستان کوثر سنندج فعال نیست و به همین دلیل بیماران مرگ مغزی در استان به دیگر مراکز از جمله تهران اعزام می شوند.
به گفته این مسئول از سال 1390 تاکنون اعضای بدن 32 بیمار مغزی در استان کردستان به بیماران نیازمند اهدا شده است.

** مرگ پایان راه نیست
این شیوه مرگ به ما می گوید که مرگ پایان راه نیست و اهدای نفس می تواند برای دیگران زندگی دوباره رقم بزند.
حس شیرینی است که بدانی اعضای حیاتی بدن عزیزترین افزاد زندگیت در بدن دیگرانی جا خوش کرده اند که شاید هیچ امیدی به زنده ماندن نداشتند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.