به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع این هنرمند فقید روز یکشنبه همزمان با میلاد مسعود حضرت محمد مصطفی (ع) با حضور جمعی از مردم، هنرمندان، اهالی رسانه و مسئولان فرهنگی کردستان برگزار و پیکرش در قطعه هنرمندان بهشت محمدی به خاک سپرده شد.
قطب الدین صادقی استاد دانشگاه و نویسنده و هنرمند حوزه تئاتر در این آیین ضمن تسلیت به بازماندگان این هنرمند و جامعه هنری کردستان گفت: نمی توانیم برای از دنیا رفتگان کاری کنیم و باید به فکر بازماندگان و کسانی که در قید حیات هستند، باشیم.
وی اظهار داشت: در وقت حیات هنرمندان هم به فکر آنها باشیم، احترام آنها را حفظ کنیم و پیگیر رفع مشکلات آنها باشیم.
صادقی با بیان اینکه باید تلاش کنیم به عنوان هنرمند کُرد جایگاه خود را بیابیم، افزود: وقتی مادیات در جامعه اولویت قرار گیرد هنر عقب رانده می شود پس تلاش کنیم هنر را ارج بیشتری نهیم.
این هنرمند برجسته تئاتر کشور اضافه کرد: کاستی هایی که وجود دارد نباید موجب شود هنرمند رسالت و وظیفه خود را فراموش کند و دست از اهداف خود بکشد.
عضو انجمن کاریکاتور کردستان هم در این آیین گفت: مرحوم سهیلی تلاش زیادی برای راه اندازی این انجمن کرد و از اینکه کاریکاتوریست ها در سایه این انجمن می توانستند فعالیت کنند، خوشحال بود.
خبات ساعدی اظهار داشت: تلاش می کنیم راه این هنرمند را با حفظ و گسترش فعالیت های انجمن کاریکاتور ادامه دهیم و برای گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند جشنواره ای را با نام امیر سهیلی برگزار کنیم.
وی تاکید کرد: ما در برگزاری سالانه این جشنواره مصمم هستیم و امیدواریم دستگاه ها و مراکز مرتبط حوزه فرهنگ و هنر نیز ما را یاری کنند در غیر این صورت با هزینه های خود اقدام به برگزاری جشنواره خواهیم کرد.
امیر سهیلی متولد سال 1362 در سنندج و فارغ التحصیل کارشناسی شیمی کاربردی بود که شامگاه جمعه در حادثه رانندگی محور سنندج - کامیاران به همراه دو نفر دیگر جان باخت.
کسب جایزه ویژه ودیپلم افتخار جشنواره بین المللی کارتون کوزوو، جایزه ویژه و لوح تقدیر جشنواره بین المللی کارتون humo DEVA با موضوع « بهترین کارتون سال 2015»، دیپلم افتخارجشنواره بین المللی کارتون Gura humourului «نقاب از چهره ات بردار» ، دبیر اجرایی جشنواره کارتون کشوری«سبک زندگی ایرانی »،دبیر اجرایی جشنواره استانی ، کشوری کارتون فرهنگ شهروندی ، برگزیده و لوح تقدیر از جشنواره سراسری کارتون گنبد های فیروزه ای اصفهان بخشی از فعالیت ها و افتخارات این هنرمند سنندجی است.
از دیگر افتخارات این هنرمند کارتون و کاریکاتوریست سنندجی می توان به انتخاب پنج اثر منتخب فینال جشنواره بین المللی کارتون CIPE آمریکا در بخش صنعت و تکنولوژی ، شرکت در نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان مختلف دنیا و حضور پنج تن از هنرمندان ایران در کوپ آرت گالری کشور اسلواکی ،انتخاب اثربرگزیده بعنوان پوستر نمایشگاه جشنواره بین المللی کارتون کوزوو با موضوع سلام و انتخاب اثر و چاپ در بیش از 30 جشنواره بین المللی و کشوری کارتون اشاره کرد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.