به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، بهرام نصرالهی زاده عصر پنجشنبه در هشتمین جلسە شورای توسعە استان کە با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: مجموع اعتبارات این استان را بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی اظهار داشت: سال گذشته، سال پر بار و موفقی برای جذب اعتبارات عمرانی در استان کردستان بود.
نصرالهی زاده با بیان اینکه در سال 96 استان از محل اعتبارات آب های مرزی 700 میلیارد تومان جذب اعتبار داشتیم، افزود: علاوە بر اعتبارات ملی 400 میلیارد تومان نیز استانی در عمران و آبادانی استان هزینه شده است.
وی به افزایش اعتبارات عمرانی استان در همه حوزه ها طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته اعتبار جاده سنندج - مریوان 7٨ میلیارد، بیجار - دیواندره پنج میلیارد، کامیاران به مریوان بیش از هشت میلیارد تومان و فرودگاه سقز پنج میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان همچنین به افزایش سرعت ساخت سالن ورزشی 6 هزار نفری سنندج، تالار فرهنگ سنندج و چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد به واسطه افزایش و جذب اعتبارات اشاره کرد.
وی تاکید کرد: برای جاده سقز - بانه نیز اعتبار 30 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که امیدواریم با این اعتبارات ساخت جاده سقز به بانه سرعت بیشتری بگیرد.
نصراللهی زاده به اجرای طرح های آبرسانی به دیواندره و سقز از محل سدهای سیاه زاخ و چراغ ویس را نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع برای این طرح های آبرسانی حدود ٨0 میلیارد تومان افزایش اعتبار داشته ایم.
وی اضافه کرد: مشکل آب شرب 6 شهر استان مورد توجە جدی قرار گرفت و طبق برنامه ریزی ها مشکل آب کامیاران و مریوان مرتفع شد و براساس قول دکتر نوبخت در بودجه سال آینده آبرسانی و حل مشکل آب شرب بیجار، قروه، دهگلان و حسن آباد در بودجه گنجانده خواهد شد.
نصرالهی زاده همچنین به کمک 16 میلیارد تومانی دولت به شهرک های صنعتی این استان نیز اشاره کرد و افزود: سال 96 نیز در مجموع 50 میلیارد تومان مصوبه برای بخش تربیت بدنی و ورزش داشتیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به وضعیت بیکاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: کاهش نرخ بیکاری کشور در سال گذشته سه دهم درصد و در این استان 1/5 درصد بود هر چند در مجموع میزان بیکاری در کردستان دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
نصراللهی زاده در ادامه از نهایی شدن 10 میلیارد یارانە برای بخش تولید استان خبر داد و گفت: بخشی از ساز و کار این اعتبار باقی ماندە که هفته آینده تدوین می شود و بعد از آن پرداخت ها شروع خواهد شد.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.