به گزارش خبرنگار ایرنا، لباس محلی به تن دارند و لبخند از لب هایشان دور نمی شود، کودکان سراب قامیشی امروز همنشین یار مهربان بودند.
کودکانی که آمده بودند تا در جامی بزرگ شرکت کنند، جامی به عمق یار مهربان، اگر چه ظاهرش سطحی است اما هنگامی که در آن غرق می شوی، اقیانوس ها هم در برابر عمق آن کم می آورند.
جام باشگاه های کتابخوانی، جامی که حالا سراب قامیش یکی از روستاهای بزرگ اطراف سنندج، پرچمدار این حرکت فرهنگی شده و کودکان کتابخوانش می خواهند، عنوان دوستداران کتاب را داشته باشند.

** 100 باشگاه کتابخوان
کردستان 100 باشگاه کتابخوان دارد، این را معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان می گوید.
عبید رستمی روز پنجشنبه در مراسم سراب قامیش؛ دوستدار کتاب اظهار داشت: این روستا پایلوت و پایگاه طرح جام باشگاه های کتاب است.
وی با بیان اینکه شرکت در طرح های کتابخوانی برای همه دانش آموزان همانند شرکت در کلاس درس ضروری است، گفت: با مطالعه است که انسان، صاحب فکر و اندیشه می شود و در کلاس درس آنچه که یاد می گیرد چکونه خواندن و چونه نوشتن است.
رستمی با بیان اینکه جام باشگاه های کتابخوانی، دسترسی کودکان به کتاب را بویژه در روستاها آسانتر می کند، افزود: در این طرح کتاب هایی با 50 درصد تخفیف به کودکان عضو باشگاه ها عرضه می شود و 50 درصد بقیه را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متقبل می شود.
وی تاکید کرد: باشگاه هایی که بتوانند ویژه ظاهر شوند، از تخفیف 100 درصدی در خرید کتاب برخوردار می شوند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: هم اکنون 100 باشگاه در کردستان فعال است که هر باشگاه بین 10 تا 12 نفر عضو دارد.
رستمی به والدین کودکان هم توصیه کرد زمینه کتابخوانی را برای آنان فراهم کنند چرا که هزینه برای کتابخوانی در واقع سرمایه گذاری فکری و فرهنگی برای کودکان است.

** نمایشگاهی برای کودکان بی بضاعت روستا
پر از انرژی است و کتر لحظه ای می شود او را بدون لبخند، دید، خودش را نگین وکیلی معرفی می کند، تصویرساز کتاب کودکان است و در کنار آن کار گرافیک و کاریکاتور هم انجام می دهد.
16 سال سابقه تصویرسازی دارد و موسسه ای به نام رویای رنگی دایر کرده، روزهای زلزله پارسال در کرمانشاه حضور یافته و نقاشی کودکان زلزله زده را جمع آوری و به سنندج آورد و با آنها نمایشگاهی بر پا کرد.
کار کودکان زلزله زده را فروخت و پولش را به خود آن کودکان هدیه کرد و حالا در زادگاهش سنندج می خواهد یارگیر کودکان روستای بی بضاعتی باشد که نمی توانند کتاب تهیه کنند و بخوانند.
رویای رنگی دهم عنوان نمایشگاهی است که از پنجم تا هشتم آذر در نگارخانه ارشاد اسلامی به نفع کودکان نیازمند به کتاب یکی از روستاهای سنندج برگزار می شود و تصویرسازان آن هم کودکان 10 تا 14 ساله هستند.
اسم روستا را نگفت تا کودکان راحت تر هدایای خود را قبول کنند.

** 100 دانش آموز سراب قامیشی عضو جام
ژیلا بهرامی مدیر دبستان ایمان سراب قامیش است، خان معلمی که تلاش کرده کودکان با کتاب و کتابخوانی انس بیشتری بگیرند.
می گوید: 100 دانش آموزا از 210 دانش آموز مدرسه اش عضو جام باشگاه های کتابخوانی هستن .
بهرامی اضافه کرد: اگر سایت ثبت نام همچنان باز بود همه بچه ها ثبت نام می کردند چون علاقه زیادی به کتاب و کتابخوانی دارند.

** روز جهانی نقطه و المر
بیان شیرینی دارد و برای بچه ها کتاب معرفی می کند از کتاب هایی که روزی جهانی به اسم آنها ثبت شده است.
کتاب نقطه و المر را بازخوانی می کند و بچه ها سراپا گوش هستند تا بدانند سر دختری که نمی توانست نقاشی بکشد با فیل رنگارنگ چه آمده است.
مینا حدادیان نویسنده کتاب کودکان و عضو انجمن نویسندگان کتاب کودک و نوجوان است و برای تبلیغ و ترویج کتابخوانی هر جا که نامی از کتاب باشد، می رود.
از تهران تا سراب قامیش آمده و جام باشگاه های کتابخوانی را فرصتی برای معرفی و شناخت نویسندگان از سوی کودکان می داند.

** پایانی بدون پایان
اگر چه برنامه امروز سراب قامیش با توزیع کتاب در درب خانه های روستاییان به پایان رسید اما کودکان این روستا می گویند: کتابخوانی برایشان پایانی نخواهد داشت.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.