به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ جعفر غفاریان روز پنجشنبه در یادواره شهدا گرامیداشت یاد و خاطره شهید جهانگیر جوانمردی در روستای پایگلان اظهار داشت: مردم این منطقه در طول دوران دفاع مقدس رشادت ها و ایثارگری های زیادی از خود بر جای گذاشتند و باعث پیروزی رزمنداگان شدند.
وی افزود: تقدیم 65 شهید و 20 جانباز سند روشن و محکمی برای بیان ایثارگری ها و رشادت های مردم روستای پایگلان در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است.
فرمانده سپاه سروآباد یادآور شد: شهید جهانگیر جوانمردی در زمان جنگ تحمیلی بدون آنکه در دانشگاه افسری و یا در پادگان آموزش های لازم رزمی را فرا گیرد، دلاورانه و با شجاعت مثال زدنی به جبهه آمد و به عنوان فرمانده گروهان ضربت نقش مهمی در پیروزی رزمندگان داشت.
وی اضافه کرد: اینگونه ایثارگری و جانفشانی شهدای ما بیانگر بصیرت، روشنفکری، اتحاد، یکدلی و عشق و علاقه آنها به نظام اسلامی است که امروز ملت ایران به برکت خون پاک همین شهدا و ایثارگری ها در جهان مستقل و سربلند ایستاده است.
سرهنگ غفاریان تاکید کرد: شهدای سرافراز همچون تاج بر سر مردم هستند و اگر ایمان، شجاعت، بصیرت و شناخت صحیح راه آنها نبود مشخص نبود امروز بر سر انقلاب و ملت ایران چه می آمد، لذا مردم باید قدردان شجاعت و از خودگذشتگی این عزیزان باشند.
وی گفت: امنیت و آرامش کنونی جامعه ثمره خون پاک شهدای عزیز است و اگر کشورمان در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری، نانو و نظامی به پیشرفت های مهمی دست پیدا کرده در سایه همین زحمات شهدا حاصل شده است.
سرهنگ غفاریان یادآور شد: ملت ایران در این برهه حساس زمانی که دشمنان با جنگ اقتصادی به میدان آمده اند باید هوشیار باشند و با بصیرت و به دور از هر گونه حاشیه این مشکلات مقطعی اقتصادی را پشت سر بگذارند و یقین بدانند پیروزی نهایی از آن مسلمانان و ملت ایران خواهد بود.
به گزارش ایرنا، دف نوازی، شعرخوانی توسط دختر شهید جوانمردی، بیان خاطرات از سوی یکی از همرزمان شهید و تقدیر و تجلیل از خانواده معظم شهید جهانگیر جوانمردی از دیگر برنامه های این مراسم بود که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در مسجد جامع روستای پایگلان بخش مرکزی شهرستان سروآباد برگزار شد.
پیش از برگزاری این مراسم مسئولان و مردم روستای پایگلان با حضور در مزار شهدای این روستا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، مزار شهدا را غبارروبی و عطر افشانی کردند.
روستای پایگلان در بخش مرکزی شهرستان سروآباد با جمعیت بیش از یک هزار نفر همجوار روستاهای ژنین، گواز و آریان در بخش مرکزی واقع شده و 65 شهید و 20 جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذر 1358 تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی 1359 به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد به همین مناسبت در تقویم ایران اسلامی از 29 آبان تا پنجم آذر هفته بسیج نامگذاری شده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان، 73 روستا و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.