به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام ملکی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان های کردستان که با حضور رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سنندج تشکیل شد، اظهار داشت: کردستان باوجود داشتن ظرفیت های فراوان با تنگناها و‌ محدودیت هایی مواجه است.
وی افزود: در برخی از شاخص ها جای فعالیت و تلاش زیادی در این استان وجود دارد که این مهم مستلزم تامین بودجه و تجهیزات بیشتری است.
ملکی با اشاره به اینکه هرچه قدر سریع تر پروژه ها به نتیجه برسد بازخورد آن در جامعه بیشتر خواهد بود، اضافه کرد: سال گذشته بودجه مصوب شهرداری های استان سه هزار و 530 میلیارد ریال بود که میزان تحقق آن 92 درصد بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان میانگین درآمد سرانه شهرداری های استان را 2 میلیون و 820 هزار
ریال اعلام کرد و گفت: کمترین سرانه درآمد مربوط به مریوان و بیشترین هم شهر چناره است.
ملکی اضافه کرد: 810 میلیارد ریال هم در سال جاری تاکنون به شهرداری های استان کمک شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه میزان معوقات حقوق پرسنل شهرداری های استان در حال حاضر 380 میلیارد ریال است اضافه کرد: شهرداری های استان 300 میلیارد ریال هم به پیمانکاران پروژه های خود بدهکار است.
شهردار سنندج نیز در این جلسه عدم پرداخت حقوق و مزایا را مهمترین مشکل پیش روی شهرداری خواند و اظهار داشت: 2 ماه حقوق پرسنل و چهار ماه حقوق نیروهای فصلی را پرداخت نکرده ایم.
حشمت اله صیدی گفت: شهرداری ها در صف مقدم کار هستند و بی شک اگر به این نهاد توجه نشود با بحران مواجه خواهیم شد.
وی اضافه کرد: سال 95، 260 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری سنندج پرداخت شد و سال گذشته این مبلغ به 200 میلیارد ریال کاهش یافت.
شهردار سنندج یکی از خواسته های شهرداران استان را اصلاح سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.
در این جلسه روسای شورای اسلامی شهرستان های بیجار و مریوان و شهرداران قروه و سقز هم به بیان مطالبی در ارتباط با وضعیت موجود شهرهای خود پرداختند.
9936/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.