به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محسن علوی عصر چهارشنبه در نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج که به منظور رونمایی و معرفی اولین رسانه گردشگری سلامت ایران برگزار شد، اظهار داشت: گردشگری نقش مهمی در اقتصاد جوامع دارد و در چند سال اخیر هم در کشور ما این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه های فرهنگی، طبیعی و سلامت کردستان دارای ظرفیت های زیادی است، اضافه کرد: می طلبد تاسیسات و زیرساخت های گردشگری توسط بخش خصوصی در استان ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: تعداد تشکل هایی که در حوزه های گردشگری و میراث فرهنگی در استان ما کم است.
علوی با اشاره به اینکه انجمن حرفه ای راهنمایان گردشگری در استان سال جاری تشکیل شد، یادآور شد: امیدوارم شاهد ایجاد انجمن گردشگری سلامت هم در استان باشیم.
وی با بیان اینکه گردشگری سلامت در توسعه گردشگری استان ما می تواند نقش مهمی داشته باشد، گفت: ایجاد انجمن گردشگری سلامت مستلزم صرف هزینه زیاد و استخدام نیروهای متخصص است که امیدواریم بخش خصوصی توانمند در این رابطه وارد عرصه شود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان تاکید کرد: دفاتری در عراق وجود دارند که اکثر بیماران را به هند هدایت می کنند در حالیکه سفر به ایران و کردستان هزینه کمتری دارد.
علوی با اشاره به اینکه امکان ایجاد چنین دفتری توسط ایران در کردستان عراق برای بخش دولتی زیاد میسر نیست، افزود: تشکیل دفتر ایران مدیکال می تواند اقدام موثری باشد و باعث جذب گردشگران بویژه در حوزه گردشگری سلامت به ایران و کردستان شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه نگاه منسجم و جدید باید حوزه رسانه داشت، گفت: کار رسانه ای سرمایه گذاری محسوب می شود و هر چقدر به آن اهمیت داده شود شاهد بازخورد و نتیجه مطلوب و موثرتری در جامعه خواهیم بود.
عبید رستمی یکی از مشکلات حوزه گردشگری را معرفی نکردن ظرفیت های استان دانست و افزود: رسانه های دیجیتال می توانند در کمترین زمان و هزینه ممکن داده ها و اطلاعات را به جامعه هدف منتقل کنند.
وی با بیان اینکه رسانه هم علم و هم هنر است، اظهار داشت: احتیاج به نیروی متخصص است که هزینه های انجام شده در این حوزه را به سرمایه تبدیل کرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: تولید محتوا در حوزه رسانه و تبلیغات باید به جایگاهی برسد که بطور شایسته ظرفیت های موجود در کشورمان را معرفی کند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.