به گزارش ایرنا، خالد جعفری عصر چهارشنبه در مراسم شکرگزاری برداشت گندم در بیجار اظهار داشت: افزایش تولید در هکتار از بهترین شیوه های افزایش درآمد کشاورزان است که با اجرای سیستم های نوین کشاورزی و پذیرش توصیه های علمی و آموزشی و مدیریت مزرعه دست یافتنی است.
وی افزود: برای توسعه سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی کردستان علاوه بر اعتبارات ملی از صندوق توسعه ملی حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار درخواست شده که در صورت تخصیص بخشی از آن برای افزایش تولید در سطح هزینه می شود.
** کردستانی ها محصول گندم خود را یک درصد گران تر فروختند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته قیمت پایه گندم 13 هزار و 200 ریال تعیین شده بود، اظهار داشت: گندمکاران کردستان به علت تولید محصول کیفی به صورت میانگین حدود یک درصد از قیمت پایه بیشتر محصول خود را فروختند.
وی اضافه کرد: این میزان فروش باعث افزایش درآمد کشاورزان گندم کار استان شد که نتیجه استفاده از روش های نوین کشت، مبارزه با علف های هرز و آفت محصولات و همچنین استفاده از ارقام مقاوم به شرایط جوی و آفت ها است.
** دولت بهترین سال خرید تضمینی را رقم زد
جعفری با بیان اینکه در سال جاری تنها 15 روز از فرصت دولت در پرداخت هزینه خرید تضمینی به حساب گندمکاران تاخیر داشتیم، افزود: امسال گندمکاران استان در کمترین زمان ممکن مطالبات خود را دریافت کردند.
وی یادآور شد: در سال جاری حدود یک میلیون و 170 هزار تن گندم در کردستان تولید شد که با خرید حدود یک میلیون و 27 هزار تن آن رتبه دوم کشور به استان کردستان رسید.
به گزارش ایرنا، جشن شگر گذاری گندم در این استان برای اولین بار برگزار شد و در آن از 15 نفر از کشاورزان برتر با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 220 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است.
استان کردستان دارای هم اکنون دارای 43 هزار هکتار باغ است که سالانه 330 هزار تُن محصول در آن تولید می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.