به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدکمال حسینی روز چهارشنبه در نشست اعضای اتاق بازرگانی و رئیس کل دادگستری کردستان افزود: یکی از اساسی ترین تعامل های بخش خصوصی با دستگاه قضا، دستورالعمل حمایت از سرمایه گذار است.
وی اضافه کرد: فضای کسب و کار کشور مناسب نیست که این شرایط بیشتر بر کیفیت زندگی مردم استان کردستان تاثیر گذاشته است.
حسینی با اشاره به اینکه رشد تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذار نیازمند تسهیل فضای کسب و کار است، افزود: با وجود منابع خدادادی، کشاورزی مناسب، بارش خوب، موقعیت استراتژیک و ظرفیت های گردشگری نتوانستیم از مواهب توسعه بهره مند شویم.
وی یادآور شد: پایین بودن شاخص های کسب و کار در این استان بر افزایش بیکاری اثر زیادی گذاشته است.
حسینی تاکید کرد: درآمد سالانه هر ایرانی 150 میلیون ریال است که در مرکز کشور این میزان به 200 میلیون ریال می رسد اما در استان کردستان 70 میلیون ریال است که این نشان دهنده شکاف درآمدی ما با بقیه استان ها است.
وی با اشاره به اینکه در سایه تولید بیکاری از بین می رود و نشاط اجتماعی برقرار می شود، اظهار داشت: بیکاری مهمترین منشا فقر و تنش های اجتماعی است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت سنندج هم در این نشست گفت: بیشتر اقتصاد در دست نهادهای دولتی و حاکمیتی است و این موجب شده آن بخش ها بدون توجیه اقتصادی و با معافیت ها و حمایت ها کار کنند و ریخت و پاش ها و ضرردهی هایی هم داشته باشند.
فاروق کیخسرویی اضافه کرد: قوانین 70 سال پیش در حوزه اقتصاد با نظام اقتصادی کنونی همخوانی ندارند ضمن اینکه برخی مجریان از این قانون به عنوان چماقی برای ممانعت از فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی استفاده می کنند.
وی افزود: هر چند این فعالیت های برخی مجریان قانون محدود و در حد پایینی است اما بر فعالیت های مثبت انجام شده بخش خصوصی در این حوزه تاثیر می گذارد.
عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت سنندج نیز گفت: به دلیل شرایط ارزی ایجاد شده در کشور عده ای در مرز باشماق، برخی رانندگان را با تطمیع و تهدید مجبور به جاسازی کالا یا سوخت می کنند تا به صورت قاچاق از کشور خارج کنند.
صالحی اضافه کرد: این مشکل برای مدتی کنترل شد اما اکنون مجددا در حال اوج گرفتن است که از دستگاه قضایی و دیگر ارگان های مرتبط درخواست پیگیری و کنترل این شرایط را داریم.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.