به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد هاشمی تروجنی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه دوازدهمین اردوی منطقه ای طریق جاوید با محوریت وحدت از منظر امام خمینی (ره) در کتابخانه امام خامنه ای سنندج اظهار داشت: آنچه امروز نیاز داریم، شناخت فکری حضرت امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر اندیشه فکری و دینی در عصر حاضر است.
وی افزود: در شرایطی که دنیا می رفت تا دین را به فراموشی بسپارد و حقیقت دینی در حال خاموشی بود، امام راحل نهضت بزرگی را به نام دین ایجاد کرد.
هاشمی تروجنی با بیان اینکه نهضت مختص دین اسلام نبود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی نه تنها برای اسلام که برای همه ادیان شکل گرفت.
رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی یادآور شد: با نگاهی به اوضاع سیاسی جهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می توان دید که همه ادیان جانی دوباره گرفتند و دنیای که می رفت تا از اخلاق و خدا، جدا شود، دوباره با آن پیوند خورد.
وی اضافه کرد: نگاهی که امام خمینی (ره) نهادینه کرد، بالندگی در فضای دینی بود و همین باعث شد که در مناسبات سیاسی دنیا، دین پویا و زنده شود و حیاتی تازه در دین ایجاد شود.
هاشمی تروجنی با بیان اینکه در پرتو نگاه امام خمینی (ره) نگاه به انشان و هستی متحول شد، گفت: دشمن با درک این مساله در تلاش است تا جوانان را از توجه به حقیقت باز دارد.
وی با بیان اینکه دست ما از شناخت حقیقت پیامبر اعظم (ص) کوتاه است، افزود: وحدت ذوب انشان ها در حقیقت است و هیچ چیزی نمی تواند در عالم نجات پیدا کند مگر اینکه در راه حقیقت قرار گیرد.
هاشمی تروجنی انسان را جزیی از ربوبیت حق دانست که اگر از این حقیقت جدا شود، امکان تجلی نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: جوانان باید این حقیقت را درک و در زندگی خود به کار گیرند چرا که همه تلاش دشمن این است تا جوانان را از راه حقیقت جدا کرده و باز دارد.
رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی تلاش برای رشد وجودی دانشجویان را در راستای توجه به محورهای فکری و اندیشه های والای امام راحل و مقام معظم رهبری اعلام کرد.
وی یادآور شد: این توجه می تواند راهگشای نسل جوان باشد و ظرفیت خوباروی آنان را آنقدر بالا ببرد که با افتخار به انقلاب و حضور اجتماعی خود افتخار کنند.

** تقریب مذاهب گام موثر در تقویت وحدت
رئیس دانشگاه تقریب مذاهب کردستان هم در این همایش گفت: نیاز امروز جهان به ویژه جهان اسلام، مطالعه سیره امام خمینی (ره) در همه ابعاد بخصوص وحدت است.
مرتضی خسروپناه با بیان اینکه گام های خوبی در زمینه وحدت جهان اسلام برداشته شده است، افزود: یکی از مهمترین این گام ها تشکیل مجمع تقریب مذاهب و متعاقب آن دانشگاه تقریب مذاهب است که منجر به تشکیل و تقویت همگرایی اسلامی شده است.
وی با بیان اینکه حفظ وحدت در کلام امام خمینی (ره) یک توصیه ارشادی نیست، یادآور شد: این اصل اساسی کلامی دستوری و جدی است که علاوه بر دعوت مسلمانان به آن، از تفرقه افکنان به عنوان خائن نام می برند.
خسروپناه تاکید کرد: جهان اسلام امروز نیازمند بازیابی خود است تا منابع و تاریخ خود را از نو، بازخوانی کند.

** وحدت اساس امنیت
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشو هم، دیگر سخنران این همایش یود که وحدت را زمینه ساز امنیت دانست.
حجت الاسلام مهدی حیدری کبیر با بیان اینکه ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سایه امنیت پیشرفت می کند، گفت: امنیت هم در بستر وحدت شکل می گرد و تقویت می شود که نعمتی بزرگ است.
وی حفظ وحدت را ضرورت عقلی جهان اسلام برشمرد و با اشاره به تلاش همیشگی دشمنان برای خدشه زدن به آن افزود: همه مسلمانان در هر برهه از زمان باید توجه داشته باشند که این اصل اساسی دستاویز دشمن برای شکت اسلام و مسلمانان قرار نگیرد.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.