احمد مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری ها و توجه ویژه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان امسال برای اصلاح سیستم های گرمایشی مدارس این شهرستان اقدام شد.
وی با بیان اینکه فقط در مدرسه روستای دیوزناو در بخش مرکزی هنوز از بخاری نفتی استافده می شود، افزود: کارهای مربوط به تجهیز این واحد آموزشی به سیستم گرمایشی متمرکز در دست انجام است.
مرادی تاکید کرد: با مجری پروژه تعبیه و اجرای سیستم گرمایشی متمرکز برای این مدرسه قرارداد بسته شده و در 2 هفته آینده این مدرسه نیز به این سیستم مجهز می شود.
سرپرست آموزش و پرورش سروآباد تجهیز مدرسه روستای دیوزناو به سیستم گرمایشی متمرکز را لحظه وداع با آخرین شعله های بخاری نفتی در مدارس این شهرستان دانست و یادآور شد: با اتمام این پروژه همه مدارس روستایی و شهری شهرستان دارای سیستم‌ گرمایشی متمرکز (شوفاژ) خواهند شد.
وی ایمنی دانش آموزان در مدارس را مهمترین عامل آسایش خاطر اولیا و مربیان اعلام کرد و گفت: دستگاه های دولتی، خیرین و اولیا‌ برای ایجاد بسترها و زیر ساخت های امر آموزش و پرورش در مدارس به ما کمک کنند.
مرادی سرمایه گذاری در تربیت و آموزش را پایدارترین و مطمئن ترین راه برای تربیت منابع انسانی توانمند در مسیر توسعه دانست.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 شهر، 73 روستا، 2 بخش مرکزی و هورامان دارای 128 ساختمان مدرسه است که 113 مدرسه در روستاها و 15 مدرسه نیز در 2 شهر (سروآباد و هورامان) دایر هستند و بیش از هفت هزار و 500 دانش آموز در مقاطع تحصیلی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.