به گزارش ایرنا بهمن مرادنیا روز سه شنبه در ادامه سفر خود به شهرستان دهگلان از طرح های عمرانی این شهرستان شامل ساختمان فرمانداری، جاده ساحلی، کتابخانه عمومی و کانون پرورش فکری کودکان بازدید کرد و در جریان مشکلات این طرح ها قرار گرفت.
این طرح ها نیازمند 97 میلیارد و 500 میلیارد ریال اعتبار هستند که از محل اعتبارات ملی و استانی دولت تامین می شود.
عملیات اجرایی ساختمان فرمانداری در یک هزار و 700 متر زیربنا از سال 1389 آغاز شده و هم اکنون از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که اکنون برای آن 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل نیازمند 25 میلیارد ریال دیگر است.
طرح جاده ساحلی شهر دهگلان نیز هم اکنون از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که تاکنون هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان همیاری و دهیاری ها برای اجرای آن هزینه شده و هزینه 20 میلیارد ریال دیگر نیز در دستور کار است.
طرح کتابخانه عمومی شهرستان دهگلان نیز در سال 1390شروع شده که با هزینه کرد 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی از 17 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده و برای اتمام 55 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.
طرح کانون پرورش فکری کودکان شهرستان دهگلان نیز که از سال 1390 شروع شده تاکنون برای آن پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و از 25 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است که نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار دیگر است.
استاندار کردستان همچنین از بیمارستان 63 تخت خواب بیمارستان شهدا دهگلان نیز بازدید کرد؛ گفته می شود این بیمارستان در مسیر سیلاب شهر قرار گرفته است. این بیمارستان در سال 86 کلنگ زنی شده و هم اکنون یک سال از بهره برداری آن می گذرد.
وی در ادامه سفر خود از کارخانه جاودان ستاره زیویه تولید کننده انواع کیک و کلوچه بیسکویت اشترودل و کوی بازدید کرد. این کارخانه سال 84 به بهره برداری رسیده و در سال 94 نیز با استفاده از تسهیلات بانکی نوسازی شده است و سالانه سه هزار و 600 تن و روزانه 10 تن تولید دارد.
این کارخانه هم اکنون با 60 درصد ظرفیت اسمی خود مشغول به فعالیت است و 45 نفر در آن مشغول به کار هستند که رفع مشکلات نقدینگی این کارخانه نیازمند حدود 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.
به گزارش ایرنا هم اکنون در این شهرستان 71 طرح عمرانی و خدماتی نیمه تمام وجود دارد که اتمام آنها نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است.
مرادنیا استاندار کردستان در ادامه سفرهای شهرستانی خود امروز به شهرستان دهگلان سفر کرد که حضور در جلسه شورای اداری و دیدار با فعالان سیاسی ،مدنی ، تشکل های صنفی و سازمان های مردم نهاد و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان دهگلان از برنامه های وی در این سفر بود.
وی در این سفر علاوه بر حضور در مزار شهدای دهگلان از خانواده شهیدان محمدشریف طهماسبی و محمد صالح محمودی نیز دیدار کرد.
شهر دهگلان در 45 کیلومتری شرقی سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و طبق آمار سرشماری سال 1395 دارای 64 هزار نفر جمعیت است.
30 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در شهر و 34 هزار نفر هم در روستا ساکن هستند که دارای 2 شهر و 122 روستا که 102 روستا دارای سکنه و بقیه فاقد سکونت است.
استاندار کردستان پیشتر به شهرستان های قروه، سقز، کامیاران، دیواندره، سروآباد، بانه و مریوان سفر کرده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.