به گزارش خبرنگار ایرنا، خالد جعفری روز سه شنیه در جلسه تامین و پایش نهاده های دامی اظهار داشت: این میزان کالای اساسی توزیع با نرخ مصوب و به منظور تنظیم بازار توزیع شد.
وی تاکید کرد: توزیع نهاده های دامی در استان باید بر اساس قیمت های مصوب دولت باشد و با متخلفان برخورد شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: قیمت های غیر متعارف در توزیع نهاده های دامی قابل قبول نیست و باید متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شوند.
وی در خصوص توزیع کود نیز یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که در بحث ترانزیتی کشور پیش آمده بود، وقفه کوتاهی در توزیع داشتیم که با رفع آن اکنون شاهد تسهیل در این زمینه هستیم.
جعفری در خصوص توزیع میزان کود در سال جاری گفت: از ابتدای سال تاکنون 42 هزار و 11 تن کود شیمیایی، شامل 29 هزار و 602 تن کود اوره، 10 هزار و 908 تن کود سوپر فسفات و یک هزار و 500 تن کود پتاسه در بین کشاورزان استان با قیمت مصوب دولتی توزیع شده است.
وی اضافه کرد: کشاورزان استان نسبت به تهیه و ذخیره سازی کود اقدام کنند تا در پیک مصرف به مشکل حمل و نقل برخورد نکنند.
جعفری از شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی نیز خواست که نهایت تلاش خود را در خرید و وراد کردن کود به استان انجام دهند و کارگزاران استان هم در راستای خرید و توزیع کود بیش از پیش فعالیت کنند.
وی تامین کود برای کشت های انتظاری در پاییز را از اولویت های سازمان دانست و افزود: باید نظارت های لازم در خصوص توزیع عادلانه و مناسب کود صورت گیرد تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 هزار و 717 تن نهاده دامی شامل 12 هزار و 143 تن ذرت و 2 هزار و 574 تن کنجاله سویا با نرخ مصوب دولتی در استان توزیع شده است.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.