به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس سلیمی نمین روز سه شنبه در دوازدهمین اردوی منطقه‌ای طریق جاوید با محوریت وحدت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: اولین رمز وحدت در هر جامعه‌ای دشمن شناسی است.
وی با بیان اینکه این مهم از غور و مطالعه تاریخ پدید می‌آید، افزود: این مساله موجب شناخت خوب از تهدیدها و فرصت‌های جامعه می شود چون ملتی که تاریخ خود را نشناسند مجبو به قرارگیری در چرخه تکرار تاریخ خواهد بود.
سلیمی نمین تاکید کرد: یکی از روش‌هایی که می‌توانند ملت‌ها را در وادی تکرار قرار دهند اینکه آنها را از پیدا کردن عمق که بستری برای تصمیم ‌گیری و عملکرد سنجیده‌تر است، باز دارند.
رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران میسر شدن این هدف را از رهگذر دست‌ اندازی هدفمند در تاریخ آنان اعلام کرد و یادآور شد: این مساله در تاریخ ایران به صورت جدی‌تر قابل تامل است.
وی به سرمایه‌گذاری انجام شده دشمن در مورد کاوشگری آثار باستانی کشورمان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد نگارش کتاب هایی برای دست‌اندازی در برخی آثار تاریخی هستیم.
سلیمی نمین تاکید کرد: این مطلب را نمی توان نادیده گرفت که برخی پدیده‌ها در تاریخ ما نا آشنا بوده و به عنوان پدیده‌های جدیده بر تاریخ ما حاکمیت پیدا کرده است.
رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، تاریخ ایران را محملی برای برطرف شدن برخی ابهامات در تاریخ ادیان دیگر از جمله یهود دانست و افزود: دست اندازی در تاریخ ایران باعث شده تمدن کشورمان به 2500 سال پیش برگردد و پیش از آن ماقبل تاریخ محسوب شود.
وی این تقطیع و تقسیم تاریخ را بی توجهی به آن خواند و اظهار داشت: دست اندازی و تخریب تاریخ کشورمان به وفور صورت گرفته است.

**مشترکات دینی عامل قدرت جهان اسلام
رئیس جهاد دانشگاهی کردستان هم در این همایش با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) گفت: بزرگترین عامل قدرت مسلمانان، گرد آمدن حول مشترکات دینی و حفظ وحدت و انسجام است.
چیا سهراب نژاد ملت ایران را نمونه بارز اتحاد ملی و دینی دانست و افزود: این ملت در برهه های مختلف تاریخی توانست بر دشمنان غلبه کند.
وی با تاکید بر اینکه ما در کنار هم قوی و قدرتمند هستیم، اضافه کرد: باید محورهای وحدت را به نسل آینده ساز یادآوری کنیم.
این همایش دو روزه که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان در حال برگزاری است، فردا هم ادامه دارد و طی آن اساتید کشوری محورهای وحدت اسلامی از منظر امام خمینی(ره) را به بحث و بررسی خواهند گذاشت.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.