به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان دهگلان ضمن تبریک آغاز هفته وحدت اظهار داشت: بخشی از مشکلات امروز کشور مربوط به اعتبارات است که تامین آن از اولویت های دولت است تا بتواند کاستی های سال های گذشته (حدود 15 سال قبل) را جبران کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون اعتبارات عمرانی اندک و مشکلات فراوان است و سعی می شود تا آنجایی که امکان دارد از منابع مختلف برای اتمام و تکمیل طرح ها استفاده کنیم.
مرادنیا افزود: اولویت بندی در طرح ها از ضرورت های مصرف بهینه منابع و اعتبارات است و اکنون تمام طرح های تیمه تمام استان برای تامین اعتبار در اولویت بندی تدوین بودجه سال 98 قرار گرفته اند.
وی در خصوص رسیدگی به مشکلات بهداشتی شهرستان دهگلان نیز گفت: رسیدگی به وضعیت ساختمان بیمارستان که در مسیر سیلاب های شهر قرار گرفته در اولویت است.
استاندار کردستان تاکید کرد: شاید مردم بتوانند کمبودها در سایر حوزه ها را تحمل کنند اما چالش های سلامت و بیماری و نبود امکانات درمانی خیلی به آنها فشار می آورد و لازم است این مشکلات با اولویت برطرف شوند ضمن اینکه رفع مشکل آب شرب روستایی هم جز اولویت های دولت در این شهرستان است.
وی یادآور شد: دهگلان دارای ظرفیت های مختلفی است که خود مردم هم باید بهره مندی از آنها را در اولویت قرار دهند تا بتوانیم شاهد توسعه روز افزون این شهرستان باشیم.
معاون هماهنگی استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: اولویت کاری در استان رفع مسکلات و تامین منابع برای عمران شهری و روستایی است که در این راستا مشکلات تمام شهرستان ها رصد می شود.
شهرام ملکی افزود: در این بررسی ها سعی می شود تمام طرح های اولویت دار استان را از ظرفیت و منابع استانی و ملی پیگیری و شرایط بهره برداری از آنها را فراهم کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کردستان هم در این جلسه با اشاره به کمبود پزشکان تخصصی در دهگلان گفت: در سال جاری سهمیه جراح ها و متخصصین دانش آموخته این دانشگاه تنها سه نفر است که در توزیع آنها به شهرستان ها به نیازهای مختلف از جمله جمعیت و فاکتورهای حادثه خیز بودن توجه شده است.
سیامک واحدی افزود: طرح ارزیابی خطر بیماری های قلبی و عروقی که آیتم ها و شاخص های سلامت جامعه را تعیین می کند در شهرستان دهگلان نیز انجام شده که با توجه به الگوی رفتاری در بین 92 درصد از مردم، خطر بیمارهای قلبی و عروقی آنها زیر 10 درصد است.
وی در خصوص فرسودگی خانه های بهداشت این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر خانه های بهداشت کشور در دهه 60 ساخته شده اند همت وزارت بهداشت و دولت بر آن است به مرور این خانه ها را نوسازی و بارسازی کند.
واحدی اضافه کرد: اکنون 100 درصد جمعیت 64 هزار نفری این شهرستان از خدمات بهداشتی این دانشگاه بهره مند هستد و 43 خانه بهداشت و مرکز جامع خدمات روستایی و سه مرکز جامع خدمات شهری برای این منظور وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در ادامه سفرهای شهرستانی خود امروز به شهرستان دهگلان سفر کرد، بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی، حضور در جلسه دیدار با فعالان مدنی و سیاسی و نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی از برنامه های وی در این سفر است.
وی در این سفر علاوه بر حضور در مزار شهدای دهگلان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، با خانواده شهیدان محمدشریف طهماسبی و محمد صالح محمودی نیز دیدار کرد.
شهر دهگلان در 45 کیلومتری شرقی سنندج مرکز استان کردستاو واقع شده و طبق آمار سرشماری سال 1395 دارای 64 هزار نفر جمعیت است.
30 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در شهر و 34 هزار نفر هم در روستا ساکن هستند که دارای 2 شهر و 122 روستا که 102 روستا دارای سکنه و بقیه فاقد سکونت است.
استاندار کردستان پیشتر به شهرستان های قروه، سقز، کامیاران، دیواندره، سروآباد، بانه و مریوان سفر کرده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.