تورج احمدی زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 180 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام و 16 مورد اخطار به واحدهای صنفی متخلف داده شده است.
وی افزود: در بازرسی از این واحدهای صنفی اگر کالاها و اجناسی فاقد علامت استاندارد و کد 10 رقمی وجود داشت در مرحله اول اخطار و در مرحله دوم اجناس و اقلام، توقیف و ضبط شد.
نماینده اداره استاندارد در سروآباد تاکید کرد: به منظور حمایت از مصرف کننده، بازرسی از واحدهای صنفی فعال در سطح شهرستان از نظر داشتن علامت استاندارد، کد 10 رقمی استعلام محصول و تاریخ تولید و انقضای محصولات به صورت مستمر و ماهیانه انجام می شود.
وی یادآور شد: در صورت وجود محصولات فاقد علامت استاندارد و نداشتن کد 10 رقمی به واحد صنفی اخطار داده می شود تا محصولات را به توزیع کننده برگردانده و توزیع کننده نیز به واحد تولیدی برگشت دهد.
احمدی زاد اضافه کرد: در این شهرستان 17 واحد تولیدی وجود دارد که 13 واحد فعال و چهار واحد غیرفعال است که در این واحدهای تولیدی 26 نوع محصول تولید و روانه بازار می شود.
وی گفت: 12 واحد تولیدی در زمینه ساختمان، سه واحد تولیدی در زمینه صنعت غذایی، یک واحد تولیدی در زمینه صنعت شیمیایی و یک واحد تولیدی در صنعت مکانیک فعالیت می کنند.
احمدی زاد افزود: بطور متوسط هر سال چهار بار نمونه برداری از محصول تولید شده در واحدهای تولیدی انجام و یک مورد نمونه برداری نیز از سطح بازار از محصولات تولید شده، گرفته می شود.
وی اظهار داشت: در صورت شکایت از کالا یا محصول واحدهای تولیدی در اسرع وقت نسبت به نمونه برداری اقدام و به آزمایشگاه ارسال می کنیم تا خارج از نوبت بررسی شود.
نماینده اداره استاندارد در سروآباد یادآور شد: طبق برنامه هر ماه 41 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی سطح شهرستان انجام شده و 32 مورد نمونه برداری از محصولات تولید شده این واحدها نیز گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی تعداد 11 مورد نواقص مشاهده و تذکر لازم به این واحدها داده شد تا حداکثر طی یک ماه برای رفع نواقص اقدام کنند.
احمدی زاد به صدور سه پروانه استاندارد در شهرتسان نیز اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری برای تمام محصولات خود باید پروانه استاندارد دریافت کنند که تاکنون سه پروانه برای متقاضیان صادر شده است.
وی افزود: تعداد سه پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت در واحد های تولیدی این شهرستان نیز صادر و یک مورد نیز تمدید شده است.
احمدی زاد تاکید کرد: تعداد 2 مورد شهربازی سر باز که فاقد تاییدیه بازرسی و استاندارد بودند از ابتدای امسال تاکنون 10 بار مورد بازرسی قرار گرفته و اکنون به دلیل عدم رعایت اصول استاندارد پلمپ شده اند.
وی اظهار داشت: تعداد 40 مورد بازرسی از باسکول های سنگین و سبک وزن در سوپر مارکت ها، واحدهای تولیدی و مرغداری های سطح شهرستان نیز در این مدت انجام و برای آنها گواهی صحت آزمون به مدت یکسال صادر شده است.
نماینده اداره استاندارد در سروآباد با اشاره به فعالیت 2 مهد کودک در این شهر یادآور شد: با توجه به اینکه مهد کودک ها مشمول استاندارد اجباری نیستند بازرسی فقط از تجهیزات بازی مورد استفاده شان، می شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان، 73 روستا و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.