به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و رشاد اسلامی دیواندره در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: به مناسبت هفته وحدت 20 تابلو قرانی از آثار خوشنویسان کردستان در معرض نمایش عمومی قرار گرفته است.
عثمان سهرابی اظهار داشت: هدف از برپایی این نمایشگاه توسعه فعالیت های قرآنی و شناسایی و معرفی هنرمندان استان است و از این طریق می توان جوانان را به سمت این رشته که ریشه در فرهنگ و دین ما دارد، جذب کرد.
وی به قالب های آثار این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: آثار عرضه شده در قالب عکس، گرافیک، معرق، نگارگری، معرق، نازک کاری، آثار حجمی، هنرهای تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، طراحی، نقاشی خط و پوستر به نمایش عموم گذاشته شده است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره یادآور شد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه بیش از 150 میلیون ریال کتاب در زمینه های مختلف خریداری و به کتابخانه های شهر و روستا به عنوان هدیه اهدا شد.
این نمایشگاه از 28 آبان تا چهارم آذر در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره در 2 سانس صبح و عصر پذیرای علاقمندان به هنر خوشنویسی است.

** کتاب در مسیر زاگرس در دیواندره رونمایی شد
کتاب در مسیر زاگرس اثر سلام اسماعیل سرخ در آیینی با حضور مسئولان دیواندره در سالن کتابخانه عمومی و همزمان با پنجمین روز از هفته کتابرونمایی شد.
نویسنده این کتاب در این مراسم گفت: این اثر حاصل 20 سال تحقیق و پژوهش است که به 2 زبان کردی و فارسی به رشته تحریر و نگارش در آمده است.
سلام اسماعیل سرخ تاکید کرد: این کتاب در سه بخش کوهنوردی، تاریخ و محیط زیست نوشته شده و همه رخدادها و رویدادهای این سه حوزه طی سالیان متمادی را بیان کرده است.
وی به ریشه و معناهای مختلف کلمه زاگرس اشاره کرد و افزود: همه رودهای مشهور کشور از زاگرس سرچشمه می‌گیرند و این منطقه اهمیت تاریخی و جغرافیایی خاصی دارد که در این کتاب به آن پرداخته ام.
زانکو یاری ویراستار این اثر نیز در مورد ویژگی‌های آن می‌گوید: این کتاب به بیان تاریخ و جغرافیای بخشی از جهان می‌پردازد و زندگی پیشینیان، تاریخ کوهنوردی را به خوبی و در پی انجام تحقیقات و بر اساس منابع موثق بیان می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امروزه به دلیل عدم آگاهی تایپیست‌ها به زبان کُردی بسیاری از کتاب‌هایی که منتشر می شوند از نظر نوشتاری دارای غلط‌های زیادی هستند، گفت: سعی شده این کتاب عاری از این اشتباهات باشد.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.