به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد صدرهاشمی نژاد روز دوشنبه در مراسم آغاز احداث مجتمع فرهنگی آموزشی خیرساز در سنندج اظهار داشت: کارکرد این مجتمع ها به صورت شبانه روزی و ویژه دانش آموزان بی بضاعت مطلق دارای هوش و استعداد بالاست که شانش بهره وری از هوش خدادادی شان را ندارند.
وی با بیان اینکه در این مدارس پیشرفته ترین خدمات آموزشی و پرورشی بکار گرفته و هزینه های تحصیلی و غذایی این دانش آموزان رایگان است، افزود: نخستین مرکز ما در استان کرمان، دومین در شیراز و سومین مرکز نیز با پیگیری های مجمع خیرین مدرسه ساز در کردستان ساخته می شود.
رئیس هیات مدیره بنیاد خیریه صدر هاشمی نژاد تاکید کرد: برنامه ما احداث این مجتمع ها در 31 استان کشور است اما ترتیبی برای استان ها وجود ندارد و استان بعدی جایی است که مردم و مسئولان آن کمر همت بسته و کارهای مقدماتی را زودتر انجام دهند.
وی یادآور شد: پس از اجرای این پروژه ها در سطح کشور، بنا داریم آن را به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و تاجیکستان نیز بسط و گسترش دهیم چرا که وظیفه داریم به همنوعان خود کمک کنیم.
به گزارش ایرنا، سیدمحمد صدرهاشمی نژاد یکی از خیران کشور در عرصه مدرسه سازی است که قرار است بزرگترین مجتمع آموزشی شبانه روزی کردستان را در زمینی به مساحت 38 هزار متر مربع در میدان گاز شهر سنندج ویژه دختران و پسران دانش آموز مستعد بی بضاعت مقطع متوسطه اول و دوم بسازد.
همه هزینه های ساخت، تجهیز و کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان این مجتمع آموزشی از سوی بنیاد خیریه صدرهاشمی نژاد تامین می شود و کارکرد آن به صورت شبانه روزی خواهد بود.
کلنگ این مجتمع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی روز دوشنبه با حضور بهمن مرادنیا استاندار کردستان و جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی این استان به زمین زده شد.
داده های آماری آموزش و پرورش کردستان حاکی از آن است که در حال حاضر از سه هزار و 800 مدرسه این استان، بیش از یک هزار مدرسه نیازمند تخریب و نوسازی است.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.