به گزارش خبرنگار ایرنا، برهان صلواتی روز دوشنبه در گردهمایی کارآفرینی و دانشگاه در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار داشت: بخش دولتی محدودیت هایی را در زمینه استخدام دارد و به همین دلیل باید به بخش خصوصی نگاهی تسهیل‌گرانه داشته باشیم.
وی مشکل امروز جامعه را معضل بیکاری دانست و فقر و آسیب‌های اجتماعی را از پیامدهای آن بر شمرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی و نهادهای مدنی و دولتی به نوعی گرفتار این معضل هستند.
صلواتی با بیان اینکه ادعای رفع 100 درصدی معضل بیکاری را نداریم، تاکید کرد: با حضور دانشجویان و با استفاده از ظرفیت دانشگاه می توان آمار بیکاری را کاهش داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان رویکرد این وزارتخانه را در مرحله نخست تثبیت شغل های موجود اعلام کرد و یادآور شد: رویکرد دوم ما ایجاد کار و اشتغال جدید براساس نیازمندی ها با کمک بخش خصوصی است.
وی ایجاد اشتغال را مستلزم کار تولیدی با فکر خدماتی دانست و اضافه کرد: کردستان، استان محرومی نیست و نیروی انسانی خوبی دارد که در مقایسه با استان های دیگر نیروی جویای کار تحصیلکرده بیشتری داریم.
وی گفت: در کنار منابع غنی خدادادی، این استان نرخ بیکاری بالایی دارد و در زمره استان های با نرخ بیکاری بالا قرار گرفته است.
صلواتی نبود کارآفرین را خلا بین نیروی تحصیلکرده و منابع غنی اعلام کرد و افرود: با وجود تقویت زیرساخت‌ها در سال های اخیر، این خلا همچنان وجود دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با تاکید بر اینکه بدون ارتباط با دانشگاه رفع معضل بیکاری ممکن نیست، تاکید کرد: هم اکنون کردستان در زمره پنج استان برتر کشور در زمینه کارورزی و مهارت‌ آموزی است.
وی بر استفاده از پتانسیل کارآفرینان در صنعت و دانشگاه برای کاهش بیکاری تاکید کرد و اظهار داشت: باید تورهای علمی برای بازدید از مراکز کارآفرینی موفق راه‌اندازی شود.
صلواتی به پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در استان هم اشاره کرد و یادآور شد: از دی ماه پارسال تاکنون 209 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح های اشتغال پایدار، مشاغل خانگی و فراگیر با اشتغالزایی برای هشت هزار نفر به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس مرکز کارآفرینی و ارتباط صنعت با دانشگاه کردستان هم در این گردهمایی گفت: در شرایط اقتصادی کنونی، بازیگران دانشی باید پیشاپیش فکری برای عبور کم ‌هزینه از این شرایط حساس داشته باشند.
خبات رضایی با اشاره به حضور 6 کارآفرین برتر در این همایش و اینکه برخی از این کارآفرینان دانشجو هستند، تاکید کرد: دغدغه‌ مندی در محیط کار و تلاش برای ساختن جامعه دو رسالتی است که حوزه کسب و کار و دانشگاه دارند.
در این همایش کارآفرینان جوان کردستانی، تجربیات موفق خود را در عرصه های کار و تولید با دانشجویان در میان گذاشتند.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.