به گزارش خبرنگار ایرنا، شەمال عبدل محمد روز یکشنبه در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی در سنندج از برگزار کنندگان این نشست تشکر کرد و افزود: زمانی که جنگ درونی با دسیسه آمریکا برخی از کشورهای اسلامی را فرا گرفت برگزاری چنین نشستی اقدام ارزشمندی است.
وی اضافه کرد: هر کشوری که آمریکا را به کدخدایی قبول نکند تحت انواع فشار و توطئه ها قرار می گیرد.
شه مال عبدل محمد افزود: آمریکا و همدستانش تنها در راستای منافع خود طی 100 سال اخیر با حقوق بشر بازی کرده اند و تعدادی از کشورهای اسلامی ثروتمند از لحاظ ذخایری چون نفت و گاز را بازیچه رسیدن به اهداف خود قرار دادند.
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: کشتار مردم بیگناه در بمباران شیمیایی هیروشیما، ناکازاکی و حلبچه هیچگاه از اذهان تاریخ فراموش و پاک نمی شود.
وی یادآور شد: حضرت علی (ع) فرمودند بنده دیگری نباش در حالیکه خداوند تو را آزاد آفرید لذا ما مسلمان ها باید گفته بزرگان دین را الگوی رفتاری خود قرار دهیم.
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت: اسلام به دلیل اینکه آخرین دین الهی است سرشار از قوانین انسانی ارزشمند است.
به گزارش ایرنا، چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب در آستانه هفته وحدت برگزار شد و برخی از علمای شیعه، سنی و نخبگان ایران اسلام و همچنین مهمانان ویژه از اروپا، آفریقای جنوبی، ترکیه و اقلیم کردستان عراق از دیگر مهمانان این همایش هستند.
سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای و نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان از بانیان برگزاری این همایش هستند.
ایجاد گفتمان‌سازی‌های بین المللی مبتنی بر اندیشه های اسلامی و افشای چهره واقعی آمریکا و مدعیان دروغین حقوق بشر و نیز به چالش کشاندن آنها پیرامون مسائل حقوق بشری در سطح بین الملل با عرصه گفتمان‌های حقوق بشری رهبر معظم انقلاب از اهداف این نشست است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.