به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار داشت: اقدامات زیر ساختی در این روستا آغاز شده و تاکنون چهار کیلومتر خط فیبر نوری در آساوله کابل کشی شده است.
وی از پیشرفت 30 درصدی این پروژه خبر داد و افزود: برای اجرای سرویس FTTH در آساوله بیش از 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی تخصیص داده شده است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه در روستای آساوله یک هزار و 500 خانوار ساکن هستند، یادآور شد: با اتمام پروژه، ساکنان این روستا می توانند از خدمات سرویس FTTH بهره مند شوند.
حکمت به ورود تکنولوژی‌های جدید مخابراتی به استان از جمله فیبر نوری اشاره کرد و گفت: در سرویس FTTH /B (فیبرنوری تا ساختمان/خانه) که یکی از پیشرفته ‌ترین تکنولوژی های ارتباطی دنیا محسوب می‌شود به جای کابل مسی، از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا موقعیت مشتری استفاده می شود.
وی اضافه کرد: با بهره گیری از خدمات فیبرنوری می توان سرویس های مختلفی از جمله اینترنت، سرویس‌های چند رسانه‌ای و سایر سرویس‌ها بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکین قرار داد.
حکمت اظهار داشت: ظرفیت نامحدود، بستر امن، امکان استفاده کامل از اینترنت اشیا، سیستم مبتنی بر آی پی و امکان هوشمند سازی، از جمله امکانات و ظرفیت های استفاده از فیبر نوری است.
وی با اشاره به اینکه مخابرات کردستان به جدیدترین تجهیزات مخابراتی مجهز است، تاکید کرد: شاخص تکنولوژی مخابراتی کردستان که به مشتریان ارائه می شود از پیشرفته ترین شاخص های مخابراتی جهان است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: تاکنون چهار هزار و 491 کیلومتر زیر ساخت فیبر نوری در استان انجام شده و برای ارائه خدمات بر این بستر به مشترکان آمادگی کامل داریم.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت پشتیبانی 30 هزار مشترک فیبر نوری در استان وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر 588 مشترک از سرویس (فیبر نوری) FTTH استفاده می کنند.
حکمت تعداد مشترکان SIP PHONE در استان را که از بستر فیبر نوری بهره می گیرند 594 مورد اعلام و اضافه کرد: سرویس SIP PHONE راهکاری برای ارائه صوت بر بستر اینترنت است ضمن اینکه کردستان جزو استان‌های پیشرو در واگذاری سرویس FTTH است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، دارای 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
در حال حاضر حدود 580 هزار مشترک تلفن ثابت تحت پوشش خدمات شرکت مخابرات کردستان بوده و 97 درصد جمعیت این استان از خدمات همراه اول بهره مند هستند.
7355
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.