بختیار رحمانی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 203 هزار و 481 مسافر از طریق گمرک مسافربری باشماق وارد ایران اسلامی شدند.
وی با اشاره به اینکه تعداد مسافران ورودی از این مرز نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است، افزود: در این مدت همچنین 207 هزار و 451 نفر هم از طریق این گمرک از کشور خارج شده اند.
مدیر کل گمرکات استان کردستان تاکید کرد: آمار مسافران خروجی کشور از این مرز نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه گمرک باشماق تنها مرز ترانزیتی استان کردستان است، یادآور شد: طی هفت ماه منتهی به پایان مهر امسال یک میلیون و 367 هزار و 665 تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 931 میلیون دلار از این مرز ترانزیت کالا انجام شده است.
رحمانی پور اضافه کرد: گمرک باشماق مریوان در این مدت موفق به کسب رتبه سوم ترانزیت مقصد در بین 56 گمرک کشور شد.
مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: در این مدت ترانزیت کالا از مرز باشماق نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 43 درصد و از نظر ارزش دلاری هم 13 درصد رشد داشته است.
کردستان دارای سه گمرک باشماق مریوان، سیرانبند بانه و سنندج است که در میان 108 گمرک فعال صادراتی کشور طی هفت ماهه منتهی به پایان مهر امسال گمرک باشماق مریوان از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 18 را کسب کرده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.