بهرام چاره خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق آمار سال زراعی جاری منتهی به 18 آبان، به صورت میانگین 91 میلی متر بارندگی در کردستان داشتیم که به نسبت میانگین بلند مدت 66 درصد و سال گذشته 223 رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت میزان بارندگی های شهرستان قروه با 60 میلی متر با 447 درصد بیشترین رشد را داشته است، افزود: بیشترین میزان بارندگی رخ داده در این مدت مربوط به مریوان با 170 میلی متر و پس از آن مربوط به بانه با 130 میلی متر است.
چاره خواه در خصوص پیش بینی سه وضعیت جوی استان در چند روز آینده نیز افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه ها و داده های هواشناسی، طی امروز و فردا ناپایداری های ضعیفی را به شکل پوشش ابر، گاهی وزش باد و در بعداز ظهر تا شب با احتمال رگبارهای پراکنده باران وجود دارد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان تاکید کرد: اما برای روز دوشنبه شرایط ناپایداری در استان تقویت گشته و بارش های رگباری با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.
وی یادآور شد: در روز سه شنبه نیز مجدد از شرایط ناپایداری و بارش کم می شود اما پیش بینی می شود مجددا روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی جدیدی وارد استان شود.
چاره خواه گفت: همچنین در این مدت مه و کاهش دید بویژه در اوایل صبح از پدیده های غالب استان است و از لحاظ دمایی نیز بطور نسبی یک تا دو درجه دما کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.