علیرضا الوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 750 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های سطح استان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: مبلغ مذکور نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که 320 میلیارد ریال بوده بیش از دو برابر رشد داشته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان میزان وصول مالیات در این مدت را هم در استان یک هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته تغییری نکرده است.
وی یادآور شد: به دلیل اینکه واحدهای تولیدی بزرگ و زیادی در کردستان وجود ندارد منابع وصول مالیاتی آنچنانی هم در این استان نداریم و بیشتر مالیات وصولی هم مربوط به بخش دولتی است.
الوندی تاکید کرد: 30 درصد مالیات وصولی در کردستان مربوط به حقوق دولتی، 40 درصد هم شرکت های خدمات رسان وابسته به دولت و 30 درصد هم مابقی مشاغل فعال و موجود در این استان است.
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با اشاره به اینکه فرار مالیاتی مادر همه فسادها در کشور است، گفت: مبارزه با فرار مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی در اولویت کار امور مالیاتی است.
وی با بیان اینکه واردات کالا با سوء استفاده از کارت های بازرگانی، علاوه بر فرار مالیاتی منجر به رکود تولید و بیکاری در منطقه خواهد شد، افزود: کارت های بازرگانی در استان حدود 10 هزار میلیارد ریال بدهی معوق مالیاتی دارند که 60 درصد آن جریمه و 40 درصد آن هم کل مالیاتی است که می بایست پرداخت می کردند.
استان کردستان دارای بیش از 60 هزار مودی مالیاتی است و کمتر از نیم درصد درآمد مالیاتی کشور را تامین می کند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.