به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله کریمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری سنندج اظهار داشت: براساس این طرح، شهرداران حوادث شهری را در شرایط بحرانی با کمک دیگر دستگاه مدیریت می کنند.
وی افزود: در صورتی که شهرداران توان مدیریت شهری در شرایط بحرانی را نداشته باشند، فرمانداران وارد عمل شده و با کمک دیگر دستگاه های مسئول مدیریت حوادث را بر عهده می گیرند.
معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امسال آموزش به مدیران و شهرداران در دستور کار است، تاکید کرد: جدا از آموزش های عمومی، آموزش های تخصصی به حوزه های آتش نشانی، حمل و نقل شهری و فضای سبز نیز ارائه می شود.
وی در ادامه پدافند سایبری و طرح پاسخ به شرایط اضطراری را عامل مصونیت جامعه در برابر حوادث دانست و یادآور شد: باید ضمن استفاده از فضای سایبری تسلط بر این حوزه نیز وجود داشته باشد تا در حوادث بر بستر سایبری، مشکلی برای خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.

** گفتمان مشترک بین دانشگاه و برنامه ریزان شهری ایجاد شود
وی خواستار ایجاد گفتمان مشترک بین دانشگاه ها و نخبگان با برنامه ریزان شهری و سازمان پدافند غیرعامل شد و گفت: وجود ارتباطی قوی میان مراکز فکری و علمی با پدافند غیرعامل تاثیر بسیار زیادی در ارائه راهکارهای مناسب برای مدیریت شرایط بحرانی در شهرها دارد.
معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: طراحی طرح های تخلیه و اسکان اضطراری نیز از اولویت های این سازمان است ضمن اینکه برگزاری رزمایش ها و مانورها برای هماهنگی بیشتر دستگاه ها بسیار ضروری است.
کریمی به تشکیل طرح جامع پدانفد غیرعامل در شهرها اشاره کرد و افزود: تمرکززدایی از مراکز شهری با بافت فرسوده در حوزه برنامه ریزی شهری این سازمان قرار دارد.
وی مصون سازی زیرساخت ها را در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل بسیار موثر دانست و تاکید کرد: حفاظت از مردم، حفاظت و مصون سازی زیرساخت ها و اطمینان از تداوم خدمات در زمان بحران ها بسیار ضروری است.
کریمی با اشاره به اینکه 70 درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند، یادآور شد: 75 درصد این جمعیت در 50 شهر کشور زندگی می کنند بنابراین باید نسبت به مدیریت شهری در مواقع بحران به نو مطلوب و برنامه ریزی شده عمل کرد.
از 8 تا 14 آبان ماه به هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.