به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام نصراللهی زاده شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی تشکل های بخش کشاورزی کردستان با استاندار اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته در پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به موقع اقدام و تحول خوبی در کشور ایجاد شد.
وی افزود: سال گذشته در پرداخت نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مشکل داشتیم اما امسال دولت تمام تلاش خود را بکار گرفت تا پول خرید این محصول به موقع به حساب کشاورزان واریز شود.
نصراللهی زاده با اشاره به اینکه بخش کشاورزی ستون فقرات اقتصاد استان است، تاکید کرد: امروزه باید برای اقتصادی تر کردن فعالیت های کشاورزی فکر اساسی کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یادآور شد: سال 94 تلفات دام به دلیل بیماری تب برفکی حدود 20 میلیارد تومان به کشاورزان ما ضرر وارد کرد اما سال بعد هزینه واکسن از اعتبارات استانی تامین و همین امر منجر به صفر رسیدن تلفات دام سنگین بخاطر این بیماری شد.
وی اضافه کرد: 35 درصد اعتبارات روستایی استان کردستان به در چند سال اخیر به بهبود راه روستایی، 10 درصد به رفع مشکلات آب شرب روستایی و هشت درصد هم به اجرای طرح های هادی در ر وستاها اختصاص پیدا کرد.
نصرالهی زاده گفت: تخصیص اعتبار صندوق کشاورزی استان امسال دو برابر خواهد شد که این می تواند کمک خوبی به کشاورزان باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: در دو سال اخیر دوران خشکسالی منابع و کینه ورزی دشمنان با مردم و نظام اسلامی بود با این وجود تمام تلاش خود را در راستای اجرای برنامه ها و تخصیص و جذب بیشتر اعتبارات بکار گرفتیم.
نصرالهی زاده در ارتباط با اهمیت این نشست و چگونگی رسیدن به راهکارهای اجرایی اظهار داشت: بیان مطالب متفرقه و تکراری نتیجه ایی برای کشاورزان و متولیان امر در بر نخواهد داشت بنابراین در نشست های آینده باید یک موضوع انتخاب و در ارتباط با آن بحث شود تا جلسه نتیجه بخش هم باشد.
کردستان در سال جاری با تولید بیش از بر یک میلیون تن گندم از سطحی بیش از 550 هزار هکتار اراضی دیم و آبی رتبه دوم تولید این محصول ارزشمند را در سطح کشور کسب کرد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.