به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال روز دوشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در مراکز مخابراتی استان کردستان اظهار داشت: با توجه به توان متخصصان داخلی هیچ نگرانی برای دفاع از هجمه های سخت و نرم در کشور وجود ندارد.
وی افزود: تمام نهادها و دستگاه ها با استفاده از این افراد متخصص مسایل مربوط به پدافند را رعایت کرده اند.
خوش اقبال اضافه کرد: امروز نیز در سایه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی فرصت های بسیاری در اختیار افراد و متخصصان بومی و جوانان کشور قرار گرفته و آنان نیز کشور را در عرصه های مختلف به سمت توانمندی برده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: هفته پدافند غیرعامل بهانه ای برای تکرار توانمندی دستگاه ها برای مقابله با تمام تهدیدات و خطرات احتمالی و پیشگیری از اخلال در ارایه خدمات آنان به مردم در مواقع مختلف است.
وی یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته با تهدیدهای مختلفی از جمله ترور شخصیت ها و مردم بیگناه، جنگ تحمیلی، حمله های سایبری و جنگ نرم این نهضت و آرمان های آن را مورد حمله قرار دادند اما با اتکا به نیروهای جوانان این مملکت توانسته ایم در برابر آنها پیروز میدان باشیم.
مدیر مخابرات منطقه کردستان نیز در این رزمایش با اشاره به اینکه مخابرات شهرستان های استان در قالب حلقه های مختلف ارتباطی به هم متصل شده اند، گفت: حلقه ها این امکان را فراهم می کنند که در صروت بروز مشکل ارتباطی بین دو شهرستان از مسیرهای مختلف و جایگزین استفاده کنند.
آزاد حکمت اظهار داشت: این حلقه های ارتباطی در بخش های تلفن همراه، خطوط ثابت و اینترنت بوده و در مرکز کنترل مخابراتی استان این امکان فراهم شده تا به محض بروز هر مشکلی بدون خلل در خدمات، مسیرهای جایگزین انتخاب شود.
به گزارش ایرنا، استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، دارای 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
در حال حاضر حدود 580 هزار مشترک تلفن ثابت تحت پوشش خدمات شرکت مخابرات کردستان بوده و 97درصد جمعیت این استان از خدمات همراه اول بهره مند هستند.
ضریب نفوذ اینترنت در استان هم اکنون 77.3 درصد است که با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا تا پایان امسال به 95 درصد می رسد.
در رزمایش پدافند غیر عامل که در مراکز مخابراتی کردستان برگزار شد به صورت آزمایشی ارتباط بین مرکز کنترل مخابرات استان موسوم به OMC با مخابرات شهرستان قروه قطع شد و همزمان بدون وقفه و توقف عملیات همان ارتباط از مسیر سنندج - بیجار - قروه متصل شد.
همچنین در این رزمایش سیستم برق رسانی این مرکز قطع شد و عملیات تغذیه برق آن از طریق باتری های ذخیره و ژنراتور برق تامین شد.
از هشتم تا چهاردهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.