به گزارش خبرنگار ایرنا، عبید رستمی روز دوشنبه در نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و هنری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دستاوردهای سی ساله انقلاب در حوزه های مختلف در قالب طرح سیمرغ تهیه شد و می طلبد اقدامات انجام شده در یک دهه اخیر هم به آن اضافه شود.
وی افزود: در طول دهه چهارم انقلاب برنامه های فرهنگی و هنری ارزشمندی در این استان در سطح ملی و بین المللی اجرا شده که باید در کارنامه حوزه فرهنگ و هنر ثبت شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: تمام انرژی این کارگروه باید به جمع آوری برنامه ها و دستاوردهای دهه عدالت و پیشرفت انقلاب اختصاص پیدا کند تا کارنامه چهل ساله انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر را تهیه و تدوین کنیم.
رستمی با اشاره به اینکه 25 دستگاه در استان رسالت فرهنگی دارند، یادآور شد: در ماه ربیع الاول بیشتر برنامه هایی که جنبه نشاط اجتماعی دارند باید با محوریت گرامیداشت چهل ساله شدن انقلاب برگزار شوند.
معاون فرهنگی و امور روحانیون دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم در این جلسه بر انجام کارهای محتوایی تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه ظرفیت فرهنگی استان کردستان بالاست ولی اقدامات انجام شده در این حوزه زیاد رضایت بخش نیست.
حجت الاسلام اصغر شایسته افزود: می طلبد مسئولان ما وقت و انرژی بیشتری به انجام کارهای فرهنگی و هنری اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی شهرداری ها باید در سطح شهرها نمود داشته باشد، یادآور شد: شهرداری ها باید گزارش دهند در طول 40 سال اخیر چه اقداماتی در راستای ایجاد آرامش بصری مردم کرده اند.
مدیر گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این جلسه گفت: در آیین نامه کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 23 وظیفه برای اعضای آن مشخص شده است.
سامان احمدی یادآور شد: از آنجا که ایام الله دهه مبارک فجر مصادف شده با ایام فاطمیه ضرورت دارد برنامه هایی فرهنگی و هنری بصیرتی ویژه این ایام تدوین و اجرایی شود.
وی اظهار داشت: ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از فروردین ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده تا اینگونه بیشتر جامعه را درگیر برنامه ها و مراسم های مربوطه کند.
انقلاب اسلامی ایران امسال وارد چهلمین سال پیروزی خود می شود و با توجه به توطئه های دشمنان و هراس آنان از گسترش انقلاب شکوهمند ایران، برگزاری پرشور این سالگرد از رسالت های خطیر مسئولان و آحاد مردم است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.