به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز یکشنبه به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف در نشست خبری اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه این آمادگی را دارد زمین های موقوفه ای با کاربری فنی موجود در استان را با نظر کارشناسی و رعایت قوانین و شرایط اوقاف در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه زمین های وقفی باید موجب تولید و اشتغال در جامعه شوند، افزود: وقتی از زمین های وقفی در زمینه اقتصادی بهره برداری شود علاوه بر اشتغالزایی، تولید استان نیز افزایش می یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: وقف باید در خدمت تولید و سلامت قرار بگیرد، بنابراین می طلبد موقوفاتی را در جامعه برای کمک به دارو و درمان بیماران صعب العلاج ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد موقوفات استان کردستان با نیات مساجد است، تاکید کرد: ما مخالف مسجد سازی نیستیم اما از مردم تقاضا داریم نیات خود را به سمت نیازهای روز سوق دهند.
حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: هم اکنون نیازها در زمینه های مختلف دیگری همانند کمک به زوج های بی بضاعت، ایتام و فقرا، دارو و درمان و دانشجویان بی بضاعت نیاز به وقف دارد.
وی اضافه کرد: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های انجام شده در 2 سال اخیر مسیر وقف های استان تا حدودی تغییر پیدا کرده که امید می رود تداوم داشته و افزایش یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در استان کردستان از میان 770 نیت در سطح کشور حدود 25 تا 30 نیت وجود دارد که باید تلاش کنیم آن را افزایش دهیم.

** اجازه تعرض به موقوفات را نمی دهیم
وی با بیان اینکه یکی از رسالت های سازمان اوقاف صیانت و نگهداری از موقوفات ‌ و نیات واقفان است، افزود: وقف مورد تاکید دین مبین اسلام است و هیچگاه اجازه تعرض به آن را نخواهیم داد.
حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: ما بدنبال احیای حق موقوفات هستیم و با تمام توان در این زمینه تلاش می کنیم.
وی یادآور شد: در استان زمین های وقفی وجود دارد که در اختیار برخی از دستگاه ها قرار گرفته است که تمام آنها را احیا کرده و اراضی را پس می گیریم.
هم اکنون 2 هزار و 132موقوفه با 14 هزار و 714 رقبه متصرفی و 2 هزار و 941 رقبه غیر متصرفی در استان کردستان وجود دارد.
از 15تا 25 آبان با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.