رحیم صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی از عصر امروز بتدریج یک سامانه بارشی فعال از نواحی غربی وارد استان شده و تا اواخر هفته به صورت ابری شدن آسمان، وزش باد گاهی شدید، بارش باران و رعد و برق به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی اظهار داشت: اوج فعالیت این سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه شنبه به ویژه در نواحی غربی و جنوبی استان بود و آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها در این مدت دور از انتظار نیست.
صدیقی تاکید کرد: با توجه به سردی و رطوبت زیاد هوا احتمال بارش برف و مه آلودگی در گردنه ها و ارتفاعات استان از جمله نیمه شمالی و شمال شرقی از مناطق بیجار، زرینه، سقز، دیواندره و هزارکانیان نیز وجود دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز در این ارتباط گفت: برای مقابله با هرگونه خطر در این مناطق مدیریت بحران شهرستان ها و اعضای خدمات رسان آن از جمله هلال احمر، شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری ها و اورژانس به صورت آماده باش در آمده اند و هشدارهای لازم نیز به مردم از طریق رسانه ها و صدا و سیما داده شده است.
آرتیکاس اقبال از مردم شهرستان ها به ویژه مناطق جنوبی استان کردستان خواست از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی بشدت اجتناب کنند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.