محمد عبدالملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از برنامه ها و رسالت های این اداره کل در طول سال توزیع کتاب مورد نیاز بین کتابخانه های عمومی شهری و روستایی است.
وی اضافه کرد: 15 هزار جلد کتاب با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کودک و نوجوان، تاریخی و سیاسی در نیمه نخست امسال بین کتابخانه های عمومی استان توزیع شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان افزود: با توجه به جغرافیای استان و اینکه هم از لحاظ زبان و هم مذهب با دیگر نقاط کشور متمایز است لذا نیاز به کتاب هایی متناسب با مذهب اکثریت مردم و زبان آنها در کتابخانه ها است.
وی یادآور شد: در راستای رفع نیاز مذکور طی دو سال اخیر 15 هزار جلد کتاب به زبان کُردی و همچنین کتاب های ویژه اهل سنت در بین کتابخانه های عمومی واقع در شهرها و روستاهای استان توزیع شده است.
عبدالملکی تاکید کرد: تا یک ماه آینده هم قرار شده چندین جلد کتاب خریداری شده به کتابخانه های سطح استان اضافه شود.
وی با اشاره به اینکه جمعیت استان یک میلیون و 603 هزار نفر است، گفت: بر این مبنا به ازای هر دو نفر در کردستان یک جلد کتاب در کتابخانه های عمومی موجود است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان افزود: در چشم انداز 1404 باید به ازای هر نفر چهار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی سطح کشور ما وجود داشته باشد که ما با این چشم انداز در حال حاضر فاصله داریم و باید برای تحقق آن تلاش همگانی انجام شود.
78 کتابخانه عمومی در سطح کردستان کردستان وجود دارد که از این تعداد 50 باب نهادی و 28 باب هم مشارکتی است.
به ازای هر یکصد نفر جمعیت استان 1.3 مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد که این میزان در میانگین کشوری 4 مترمربع است.
در حال حاضر 37 هزار نفر در استان کردستان عضو کتابخانه های عمومی هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.