حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 90 در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ در استان های مختلف از جمله کردستان به مرحله اجرا در آمده است.
وی با بیان اینکه سهمیه امسال استان در این طرح تربیت 13 هزار و 400 حافظ است، افزود: در نیمه نخست امسال در مجموع چهار هزار و 176 نفر در کلاس های قرآنی که در قالب این طرح برگزار شد، شرکت کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تاکید کرد: در این مدت بیشترین تعداد شرکت کنندگان مربوط به شهرستان های سنندج و بیجار با یک هزار و 608 نفر و یک هزار و 456 نفر بوده است.
وی یادآور شد: شرکت کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کلاس های مختلف حفظ شامل حفظ موضوعی، حفظ جزء 30 و حفظ صور منتخب شرکت می کنند.
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه در سال های گذشته کردستان در زمینه تربیت حافظان جزو استان های برتر بوده است، اضافه کرد: از سال 90 تاکنون 40 هزار نفر حافظ قرآن کریم در استان تربیت شده و سال گذشته 6 هزار و 497 نفر از آنان در آزمون سراسری حفظ مفاهیم شرکت کردند.
وی افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال به صورت مشارکتی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش اجرا می شود.
طرح تربیت حافظان قرآن کریم براساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 هزار حافظ قرآن کریم از اوایل تیرماه سال 91 برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن در بین جوانان و نوجوانان کشور آغاز شد.
2 هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.