به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضایی روز چهارشنبه در آیین نمادین رزمایش پدافند غیرعامل دانش آموزان استان که در دبیرستان شهید برهان عالی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امروزه هر کشوری که در حوزه های مختلف اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشد می تواند بر جهان حکمفرمایی کند.
وی افزود: اهمیت این موضوع موجب شده که داده ها در بستر سایبری نگهداری شود تا به خوبی از آنها محافظت شده و در فضای ایمنی از این اطلاعات برای موضوعات مختلف بهره برداری شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با اشاره به اینکه در قرن بیستم جوامع صنعتی بیشتر بر شعار «هر کس طلا دارد قانون تصویب می کند» تاکید داشتند، یادآور شد: امروز اطلاعات در این جوامع حرف اول را می زند و در واقع هر کسی اطلاعات داشته باشد قانون تصویب خواهد کرد.
وی تاکید کرد: تهدید حوزه پدافند غیرعامل به بخش های سایبری، زیستی و کالبدی تقسیم می شود که باید شیوه های مقابله با انواع تهدیدات در این بخش ها را فرا گرفت تا میزان آسیب ها به حداقل برسد.
رضایی با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که در کشور را در مقابل تهدیدات مصون نگه می دارد را پدافند غیرعامل می گویند، گفت: رسالت اصلی پدافند غیرعامل تلاش برای کاهش تهدیدات و ارتقای سلامت مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی است که عملکرد کردستان در این زمینه مطلوب است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج نیز در این آیین با بیان اینکه خانواده ها، دبیران و مدیران باید سفیران اشاعه فرهنگ پدافند غیرعامل باشند، افزود: باید با فرهنگ سازی موضوع پدافند غیرعامل، آن را به درون خانه ها و میان خانواده ها انتقال داد.
محمدسعید کنعانی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت زیستی و بدنی در ارتباط با مقوله پدافند غیرعامل است و باید با تلاش دانش آموزان را در بعد زیستی هماهنگ کنیم.
وی آمادگی در برابر هر نوع خطر، ایجاد امنیت در برابر تهدیدات، پایداری در برابر بحران، حفظ جان افراد حاضر در مدرسه و بهبود عملکرد مدرسه در راستای رشد دانش آموزان را از اهداف برگزاری این مانور اعلام کرد.
مانور پدافند غیرعامل با شعار «پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی» روز چهارشنبه در مدارس استان کردستان برگزار شد.
از هشتم تا چهاردهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.