محمد سعید کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته، طرح نذر خون با هدف توزیع اهداکنندگان در زمان 60 روزه محرم و صفر در انتقال خون کردستان به مرحله اجرا در آمده است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح نذر خون، مدیریت اهداکنندگان و حفظ ذخایر است، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در اربعین حسینی تیم سیار از ساعت ٨ تا 1٨ میزبان اهداکنندگان خون در شهرستان قروه بود.
کریمیان به وضعیت اهدای خون در ماه محرم اشاره کرد و یادآور شد: اهداکنندگان خون در این ماه استقبال چشمگیری داشتند و حضور مستمر آنها موجب شد انتقال خون استان با کمبود فراورده های خونی مواجه نباشد.
مدیرکل انتقال خون کردستان تعداد افراد مراجعه کننده به تیم سیار در شهرستان قروه را 224 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 189 نفر مرد و 35 نفر زن بودند که حضور 16 درصدی بانوان نشان از حس نوعدوستی و همدلی آنان با بیماران دارد.
وی تاکید کرد: در این تیم سیار، 77 نفر برای اولین بار جهت اهدای خون اقدام کردند که این افراد ثبت نام و نمونه خون از آنان گرفته شد.
کریمیان اظهار داشت: این افراد در صورتی که شرایط اهدای خون را داشته باشند پس از گذشت سه ماه و پس از تکرار فرآیند پذیرش، مصاحبه و معاینه پزشکی و در صورت صلاحدید پزشک می توانند تبدیل به یک اهداکننده خون شوند.
مدیرکل انتقال خون کردستان به طرح واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر در برابر هپاتیت ب نیز اشاره کرد و افزود: 100 اهداکننده مستمر مراجعه کننده به این تیم سیار فرم معرفی نامه دریافت واکسن دریافت کردند.
وی اضافه کرد: از این افراد تقاضا شد که در روزهای آتی برای تزریق واکسن به مراکز جامع سلامت سطح شهرستان مراجعه کنند.
کریمیان در پایان از جامعه اهداکنندگان خون کردستانی خواست اهدای خون را به روزهای خاص موکول نکنند و به منظور نجات جان بیماران در همه روزهای سال همراه با سازمان انتقال خون و بیماران نیازمند باشند.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.