یاسین ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات در بخش های کشاورزی، خدمات، گردشگری و سپرده های مردمی برای اجرای 169 طرح اختصاص یافته است.
وی افزود: تسهیلات بخش کشاورزی شامل طرح ها و پروژه های زنبورداری، دامداری و باغداری به مبلغ 15 میلیارد و 400 میلیون ریال برای 50 نفر از متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس صندوق کارآفرینی امید سروآباد اضافه کرد: تسهیلات بخش خدمات نیز برای 13 فقره پرونده به مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون ریال به متقاضیان این بخش بوده است.
وی یادآور شد: هفت فقره پرونده در بخش گردشگری برای هفت نفر از متقاضیان به مبلغ یک میلیارد و 950 میلیون ریال و 90 فقره پرونده در بخش مشاغل صنایع دستی به مبلغ 14 میلیارد و 730 میلیون ریال برای 90 نفر از متقاضیان پرداخت شده است.
ابراهیمی تاکید کرد: در این مدت 9 فقره تسهیلات نیز شامل سپرده های مردمی به مبلغ 967 میلیون ریال برای 9 نفر از متقاضیان واجد شرایط توسط این صندوق پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید ( امام رضا (ع) سابق) دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی به شماره 223957 در آبان سال 94 با قانونمند کردن فعالیت های خود در راستای ایجاد اشتغال، ازدواج و سنت قرض الحسنه با پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد فعالیت می کند.
یکی از مهمترین اهداف صندوق کارآفرینی امید تامین مالی کسب و کارهای خرد و روستایی است که در راستای نگاه ویژه دولت به این بخش است و دولت در راستای توسعه اشتغال در روستاها و کاهش مهاجرت روستاییان ها به شهرها «طرح روستای بدون بیکار» را اجرایی کرده که در راستای اجرای این طرح با شناسایی افراد بیکار خانوارها، ظرفیت های اشتغال و درخواست متقاضیان تسهیلاتی برای توسعه اشتغال واگذار می شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.