به گزارش خبرنگار ایرنا، فردین بختیارپناه روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این 210 هکتار اراضی آزادسازی شده، 20 هکتار به شهرداری سنندج برای انجام کارهای عام المنفعه واگذار شد.
وی از وجود 2 هزار و 700 حلقه چاه آب دارای پروانه بهره برداری در شهرستان سنندج خبر داد و افزود: در چارچوب طرح تعادل بخشی منابع آبی از سال گذشته تاکنون از یک هزار و 700 چاه آب غیرمجاز حدود 75 حلقه چاه مسدود شد و کار انسداد 10 چاه دیگر نیز در دست انجام است.
مدیر امور منابع آب سنندج به آغاز کار گشت نظارت بر آب های زیرزمینی و سطحی از اول آبان امسال اشاره کرد و یادآور شد: 27 اکیپ مسئول گشت و حفاظت از این منابع در استان تا پایان سال 98 خواهند بود.
بختیارپناه با بیان اینکه 2 هزار و 142 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: کشاورزان سنندجی حدود 20 میلیون مترمکعب تخصیص آب دارند.
وی یکی از کارهای در حال انجام امور آب شهرستان را آمار برداری با هدف به روز رسانی منابع و مصارف آب اعلام کرد و گفت: این کار حدود 90 درصد پیشرفت دارد و تلاش می شود 10 درصد باقی مانده نیز به زودی اجرایی شود.
مدیر امور منابع آب سنندج با بیان اینکه 50 میلیون مترمکعب آب سطحی در این شهرستان برداشت می شود، تاکید کرد: برداشت شن و ماسه، برداشت آب و انجام سازه در بستر رودخانه ها نیازمند داشتن مجوز از شرکت آب منطقه ای است.
وی با اشاره به اینکه بارندگی شهرستان سنندج در سال زراعی جاری 39،5 میلی متر بوده است، یادآور شد: این مقدار در دوره مشابه سال گذشته 36،3 میلی متر بود.
بختیارپناه در ادامه یکی از معضلات شرکت آب شهرستان سنندج را در بخش کشاورزی، عدم پرداخت حق آبه توسط کشاورزان در پایاب سد قشلاق و رودخانه گاوه رود اعلام کرد.
وی اضافه کرد: اگر کشاورزان نسبت به پرداخت این حق آبه اقدام نکنند سال آینده رها سازی آب را مورد بازنگری قرار می دهیم.
مدیر امور منابع آب سنندج با اشاره به اینکه چندین عامل سلامت سد قشلاق را تهدید می کند، افزود: ورود فاضلاب روستاهای بالادست و خانه باغ های اطراف این سد در کنار فاضلاب ساختمان های اداری و نظامی از جمله این تهدیدات است که امیدواریم زودتر برطرف شود.
شهرستان سنندج با 63 هزار و 688 هکتار مساحت و 600 هزار نفر جمعیت، دارای 207 روستا است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.