به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مسعود الماسی در جلسه شورای نامگذاری معابر این شهرستان افزود: نامگذاری 290 معبر و مکان دیگر با نام شهدا تصویب شده که شهرداری در حال انجام کارهای مقدماتی آن است.
وی نامگذاری معابر و مکان های مختلف شهر را موجب تسهیل امور شهروندان، مدیریت بهتر شهر و هویت بخشی به خیابان ها و مکان های شهر دانست و اظهار داشت: این نامگذاری ها باید متناسب با جایگاه و موقعیت شهرستان، آداب و رسوم و نظرات شهروندان باشد.
الماسی با بیان اینکه اسامی معابر با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران انتخاب می شود، تاکید کرد: سایر کارهای لازم در این راستا توسط شهرداری انجام می گیرد.
فرماندار کامیاران نامگذاری ها در این راستا را در حکم شناسنامه برای شهر دانست و یادآور شد: با توجه به نظر کارشناسان مسایل شهری نامگذاری معابر، اماکن و میادین باید مبنای ریشه ای داشته و نمود هویت مردم آن جامعه باشد تا بتواند با نسل های آینده پیوند برقرار کند.
وی با اشاره به اینکه در این نامگذاری ها نباید اهمیت محیط زیست را فراموش کرد، گفت: برای آشنایی بیشتر جامعه با اهمیت محیط زیست میدان شهرک دادگستری کامیاران به عنوان یکی از میادین پرتردد این شهر به نام «ژینگه» نامگذاری شد.
مسئول امور ساماندهی معابر شهرداری کامیاران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری در حال انجام کارهای مقدماتی تهیه تابلو و نصب اسامی شهدا در معابر مختلف است.
آقا محمد اردلان در خصوص آمار کوچه ها و معابر شهر که نیازمند نامگذاری یا تغییر نام هستند، افزود: شهرداری در حال کامل کردین این آمار است و تا هفته آینده نمی تواند در این راستا آماری اعلام کند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.