محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شعبه ایران شناسی کردستان اواخر سال 95 در مرکز استان راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: در طول حدود دو سالی که از راه اندازی این شعبه در استان می گذرد بیشترین وقت و انرژی خود را بر روی تهیه دانش نامه استان گذاشته ایم.
سرپرست بنیاد ایران شناسی شعبه استان کردستان افزود: این دانش نامه حدود 19 فصل است که در بخش های مختلفی هم چون باستان شناسی، تاریخ حوزه های گوناگون مانند مطبوعات و غیره در حال اجرا است.
زارعی یادآور شد: بخش های جزیی از این دانش نامه باقی مانده که به کمک اساتید دانشگاه آن را به اتمام می رسانیم.
وی تاکید کرد: از دیگر اقداماتی که انجام شده ایجاد کتابخانه در شعبه استانی بنیاد ایران شناسی است.
سرپرست بنیاد ایران شناسی شعبه استان کردستان اعلام کرد: برنامه های متعددی در نظر داشتیم که اجرایی کنیم ولی متاسفانه به دلیل نبود اعتبار تاکنون موفق به اجرای آنها نشده ایم.
بنیاد ایران شناس شعبه استان کردستان 10 مهرماه سال 95 طی مراسمی با حضور استاندار کردستان و شماری از مدیران استانی و نماینده بنیاد ایران شناسی کشور، در محل عمارت تاریخی امین الاسلام سنندج آغاز به کار کرد.
در این مراسم تعیین اولویت های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، گویش و پوشش مردم استان، تعیین عناوین مهم پژوهشی مناسب رسانه های دانشگاهی، تمهیدات و تدارکات مقدمات، امکانات و تدوین برنامه های لازم پژوهشی از جمله مهمترین فعالیت های بنیاد ایران شناسی در استان کردستان اعلام شد.
گردآوری مشخصات، تحقیقات، تالیفات و آثار نخبگان و فرهیختگان و همکاری با مسئولان امر در راستای شناساندن آنها به مردم، تهیه فهرستی از مطالعات و تحقیقات انجام یافته در زمینه های مختلف مربوط به استان و انجام برنامه های تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی بنیاد ایران شناسی از دیگر وظایف پیش بینی شده برای این دفتر عنوان شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.