فرهاد عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و از محل اعتبارات اشتغالزایی، حدود سه هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد امسال صاحب شغل می شوند.
وی با بیان اینکه امسال 230 میلیارد ریال اعتبار در حوزه اشتغالزایی به بهزیستی استان اختصاص یافت، افزود: از این میزان تاکنون 130 میلیارد ریال از سوی بانک های عامل به ما ابلاغ شده که حدود 55 درصد کل تسهیلات را شامل می شود.
معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان تاکید کرد: از اول امسال تاکنون برای یک هزار و 959 نفراز مددجویان متقاضی در استان پرونده اشتغال تشکیل شده که 635 نفر به صورت کامل دارای شغل شده و وارد بازار کار شده اند.
وی با بیان اینکه پرونده یک هزار و 328 نفر از این تعداد نیز تثبیت شده و مراحل پایانی آن در حال انجام است، یادآور شد: عمده شغل های ایجاد شده برای این افراد در حوزه خدمات و خود اشتغالی و چند مورد نیز کارفرمایی است.
عزیزی اضافه کرد: همچنین در این مدت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 79 طرح عمده اشتغال روستایی در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری و زنبورداری در روستاهای این استان ایجاد شد.
وی گفت: سال گذشته تعهد این نهاد در حوزه اشتغال، ایجاد سه هزار و 500 شغل با اعتبار 350 میلیارد ریال بود که تا پایان سال حدود سه هزار مورد آن محقق شد.
110 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.