به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، فردین بختیارپناه روز شنبه اظهار داشت: گروه گشت و بازرسی امور منابع آب شهرستان سنندج این دستگاه حفاری را که در داخل محوطه یک مرغداری در حال حفر 2 حلقه چاه غیرمجاز بود، شناسایی و با هماهنگی ماموران پاسگاه انتظامی حسن آباد توقیف و به پارکینگ منتقل کرد.
وی افزود: اضافه برداشت و همچنین برداشت های غیرمجار موجب نابودی منابع آبی زیرزمینی و فرو نشست زمین می شود که تراکتورهای حفاری غیرمجاز یکی از عوامل این امر هستند.
بختیارپناه تاکید کرد: مطابق قانون توزیع عادلانه آب استفاده از منابع آب های زیرزمینی از طریق حفر هر نوع چاه و قنات و توسعه چشمه در هر منطقه از کشور با اجازه و موافقت وزارت نیرو باید انجام شود.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو با توجه به مقررات پیش بینی شده در قانون نسبت به صدور پروانه حفر و بهره برداری اقدام می کند، یادآور شد: حفاران باید علاوه بر داشتن مجوز و پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو، طبق مقررات عمل کرده و با هماهنگی ادارات منابع آب مربوطه در این زمینه اقدام کنند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با برخورد مراجع قضایی مواجه خواهند شد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 13 هزار حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری و هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان کردستان وجود دارد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.