انور اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سه ماه گذشته (تیر تا پایان مهر) امسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح حذف دفترچه های کاغذی بیمه در بیمارستان های استان اجرا شده و اکنون خدمات بستری به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی با بیان اینکه در حال تکامل مراحل بعدی اجرای طرح حذف دفترچه کاغذی در حوزه های خدمات سرپایی نیز هستیم، افزود: هدف از اجرای طرح تسهیل در امور پذیرش، بستری و ترخیص بیماران و رفع هم پوشانی است.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان تاکید کرد: الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای موجب می شود بتوانیم منابع را بهتر مدیریت کرده و خدمات با کیفیت و مطلوب تری به بیمه شدگان جامعه هدف خود ارائه دهیم.
وی یادآور شد: اداره کل بیمه سلامت استان با پوشش 72 درصد بیمه مردم استان با 540 مرکز ارائه دهنده خدمات سلامت طرف قرارداد است و از طریق 33 مرکز پیشخوان خدمات بیمه گری ارائه می دهند.
اسماعیلی با بیان اینکه بیشترین بیمه شده ها ما مربوط به صندوق روستایی با 600 هزار نفر است، اضافه کرد: خدمات در روستاها از طریق 122 مرکز و تیم پزشکی انجام می شود و تمامی هزینه های آنها از طریق این اداره کل تامین مالی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید که سلامت و بهداشت و درمان مردم به عنوان یکی از اولویتهای اصلی دولت مورد توجه قرار گرفت، سازمان بیمه سلامت نیز در همراهی با طرح تحول نظام سلامت و با پوشش بیمه ای رایگان آحاد مختلف مردم بویژه قشر آسیب پذیر جامعه، برگ زرین دیگری را بر افتخارات خود افزود و نقش مهمی در کاهش پرداخت از جیب مردم در هزینه های سلامت ایفا کرده است.
در استان کردستان بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از 600 هزار نفر روستاییان هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.