حسین خوش اقبال پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره انار در روستای سلین شهرستان سروآباد و استقبال پرشور مردم منطقه و سایر نقاط استان و کشور از آن اظهار داشت: در حقیقت، هدف و اولویت اصلی برگزار کنندگان در برگزاری چنین برنامه هایی، تلاش در راستای اعتلای کشور، توسعه منطقه، جلب و جذب سرمایه گذاری و به تبع آن ایجاد رونق اقتصادی است.
وی افزود: با برگزاری چنین مراسم هایی، قابلیت ها، جاذبه ها و حتی آداب و رسوم منطقه کردستان به ویژه هورامان به خوبی به سایر مناطق کشور معرفی و شناسانده می شود و زمینه برای جذب سرمایه گذاری ها، ایده های جدید و رونق اقتصادی منطقه نیز فراهم می شود که این مهم برای استان مرزی و کمتر برخورداری مانند کردستان مساله ای بنیادین و اساسی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: در واقع، نکته اصلی در برگزاری چنین برنامه هایی دستیابی به اهداف اقتصادی و فرهنگی بوده که امید است در سایه تلاش و همدلی حاصل شود.
خوش اقبال یادآور شد: بدون تردید در برگزاری هر برنامه ایی، امکان رخ دادن مسایل و مشکلاتی وجود دارد ولی این موضوع نباید به هدف اصلی و محوری برنامه خدشه وارد کرده و منجر به نفی کامل برگزاری آن شود.
وی گفت: به همین دلیل، نقد منصفانه این برنامه می تواند به پیشبرد اهداف و بالا بردن کیفیت آن در سال های آتی کمک کند اما تخریب آن به شیوه ای که توسط بعضی دوستان و دلسوزان صورت گرفته تنها بسترساز چالش های بیشتر و توسعه نیافتگی افزون تر منطقه خواهد بود.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: پخش محتواهای مختلفی همچون فیلم و تصاویر برای نقد غیر منصفانه جشنواره انار هورامان، هیچ کمکی به حل مشکلات اقتصادی و تعالی موضوعات فرهنگی نمی کند بلکه سبب ایجاد فاصله و شکاف میان گروه‌های مرجع، ملت، دولت و گسترش بی اعتمادی و کاهش سرمایه های اجتماعی در این منطقه حساس می شود.
وی اظهار داشت: نادیده گرفتن این موارد تنها خوراک تبلیغاتی را برای مغرضان، معاندان و دشمنان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرزمین فرهنگی کردستان فراهم می کند.
خوش اقبال افزود: بنابراین مهم است که با وجود کاستی ها، اصل برنامه و برگزاری چنین جشنواره‌هایی به واسطه اهمیت نماد سازی فرهنگی، نمودها و بروندادهای اقتصادی اش مورد تاکید و حمایت همه قرار گیرد و اگر نقدی هم مطرح می شود در جهت بهبود کیفیت باشد نه اینکه در جهت رد و یا نفی کامل برنامه باشد.
معاون استاندار کردستان یادآور شد: در حاشیه این جشنواره و خارج از فهرست برنامه های اجرایی، حواشی نامطلوب و نامناسبی روی داد که موجب آزردگی خاطر و نگرانی تعدادی از دلسوزان مردم و منطقه، بویژه برخی از علما و روحانیون شده است.
وی تاکید کرد: مردم دیندار و شریف منطقه بدانند ابراز و اعلام گلایه مندی تعدادی از عالمان دینی و ماموستایان منطقه از جمله ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه که خود از چهره های شناخته شده، اصیل و انقلابی، دینی و دلسوز منطقه به شمار می رود، در خصوص این جشنواره از باب موعظه حسنه و انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است و آن را بر دیده منت می گذاریم.
خوش اقبال گفت: جایگاه و نقش موثر حاج ماموستا قادری به عنوان شخصیت و عالم بزرگ و اندیشمند منطقه با سال ها دانش و تجربه بر کسی پوشیده نیست و بر همگان آشکار است و راهنمایی های ایشان همواره در مسایل مختلف و برهه های حساس این منقطه از کشور روشن گرانه و راهگشا بوده از این رو، تاکید می شود هرگز اجازه نخواهیم داد جریانات مغرض و معاندان، این روحانی فاضل و برجسته را مورد هجمه و نقد کینه توزانه خود قرار دهند.
وی اظهار داشت: برنامه ریزان و مجریان این جشنواره، حواشی روی داده در مراسم را که خارج از برنامه ریزی انجام شده توسط بنیانگذاران این برنامه فرهنگی صورت گرفته، به هیچ وجه تایید نمی کنند.
خوش اقبال اضافه کرد: البته شایسته است منتقدان مشفق، سوء استفاده کنندگان از فضای مسموم ایجاد شده را که تریبون های رسانه ای قابل ملاحظه ای در اختیار دارند و با پخش دروغ های ناروا و محتواهای کذب و استفاده از هر ابزاری برای تضعیف خدمتگزاران مردم و برخورد حذفی با برگزاری مراسم فرهنگی - اجتماعی و اقتصادی قصد ایجاد بی اعتمادی و تخریب سرمایه های اجتماعی، استان فرهنگی کردستان را دارند به صورت جدی و قاطع محکوم کنند تا اجازه و مجالی برای این مغرضان کینه ورز فراهم نشود.
وی افزود: مجریان و دست اندرکاران برگزاری جشنواره با توجه به نقدهای غیر منصفانه، پخش اخبار و اسناد (فیلم و عکس) کذب از سوی عده ای خاص، حق پیگیری موضوع در مراجع قضایی را در صورت لزوم برای خود محفوظ می دانند.
نخستین جشنواره انار اورامان با هدف کمک به توسعه گردشگری و معرفی محصول باغات این منطقه به بازارهای داخلی و جهانی اواخر هفته گذشته (چهارشنبه تا جمعه) در روستاهای بخش هورامان در شهرستان سروآباد برگزار شد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.