به گزارش ایرنا، فرزاد حسینی معاون عصر پنجشنبه در کارگاه آموزش و همسان سازی اطلاع رسانی طرح های آبخیزداری اظهار داشت: این میزان اعتبار تخصیص یافته به طرح های آبخیزداری برای اجرای عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیکی استان هزینه خواهد شد.
وی افزود: استان کردستان دارای 619 زیر حوزه آبخیز است که از این مقدار، 19 زیر حوزه مطالعه شده و اجرای پروژه ها در همه مناطق به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده است.
حسینی اضافه کرد: اهداف این طرح ‌ها جلوگیری از فرسایش خاک، حفاظت خاک، حفظ و توسعه پوشش گیاهی، کنترل سیلاب وروان آب است که قسمتی از آن اجرای پروژه ها است.
دبیر ستاد استانی هماهنگی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی یادآور شد: اطلاع رسانی قسمت بسیار مهم و موثر در موفقیت طرح های آبخیزداری است که رابطان روابط عمومی با کمک رسانه ها می توانند با عمل به آن در ایجاد فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین بهره‌برداران محلی نقش موثری ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی اهمیت ها و مزایای اجرای پروژه ها در مناطق مورد مطالعه شده نقش مهمی در مشارکت جوامع محلی برای حفاظت از منابع طبیعی دارد.
حسینی گفت: در ساماندهی اطلاع رسانی طرح های آبخیزداری و آبخوانداری دستورالعمل اطلاع رسانی ابلاغ شده که امیدواریم بتوانیم اهداف پروژه‌های اجرا شده را به درستی به مردم منعکس کنیم.
به گزارش ایرنا، این دوره آموزشی تحت عنوان آموزش گرافیک و صفحه آرایی با حضور رابطین روابط‌ عمومی به پیشنهاد روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.
استان کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61 درصد سطح استان را شامل می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.